بهترین زمان سفر به کوالالامپور

به گزارش کد الکترونیک، مالزی از کشورهایی است که معمولا آب و هوای گرم و شرجی دارد و اختلاف دمای تابستان و زمستان در آن کم است. به این نوع از آب و هوا را که در آن فصل ها عملا چندان با هم تفاوتی ندارند، تک فصلی می گویند. کوالالامپور نیز به عنوان پایتخت کشور مالزی از این مستثنی نیست؛ اما با این وجود، بهترین زمان سفر به این شهر چه زمانی است؟ با ما برای یافتن پاسخ این سوال همراه باشید:

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

حقیقت این است که بهترین زمان سفر به کوالالامپور از اواسط اردیبهشت تا اواسط تیرماه و از اواسط آذر تا اواسط بهمن ماه است. چراکه در این زمان، هوا چندان شرجی نیست و آنقدر مناسب است که بتوانید با آرامش از رفت و آمد به شهر لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر درمورد این شهر بزرگ و مهم مالزی، به مقاله معرفی کامل شهر کوالالامپور در مالزی مراجعه نمایید.

میانگین دمای هوای کوالالامپور بین 27 تا 28 درجه سانتی گراد است، میانگین شرجی هوا معمولا بالاست و بین ماه های فروردین اردیبهشت بارندگی زیاد است.

آب و هوای پایتخت کشور مالزی

سفر به کوالالامپور در تابستان

تابستان این شهر در ماه های اسفند تا شهریور است. آب و هوای کوالالامپور در اسفند و فروردین ماه بسیار شرجی است و در این ماه ها، گرم ترین هوای سال را تجربه می نماید. حداکثر دما در کوالالامپور به 28 درجه سانتیگراد می رسد. در فروردین تا اردیبهشت نیز وضعیت هوا به همین صورت است اما این دلیل خوبی برای به تعویق انداختن سفر نیست. کوالالامپور همچنان با فعالیت هایی مثل اسپا در فضاهای بسته، جذاب و دیدنی است! پیشنهاد می کنیم اگر در این فصل کوالالامپور سفر می کنید، حتما با خود لباس های سبک و نخی بردارید. تی شرت ها، کلاه و عینک آفتابی هم از ضروریات سفر خواهد بود. در مقابل، بهتر است هنگام گشت زنی در شهر حتما چتر هم به همراه بردارید.

موسم بارانی در کوالالامپور

موسم بارانی کوالالامپور، منحصر به فصل خاصی نیست. به طور تعیین، دو فصل بارندگی در کوالالامپور وجود دارد که یکی به موسم بارندگی شرق و دیگری به موسم بارندگی غرب معروف است. بارندگی در این شهر، تمام طول سال ادامه دارد. موسم بارندگی شرق در فصل پاییز فعال است، درحالی که موسم بارندگی غرب شامل اسفند و فروردین می گردد. بارندگی در شرق سبک تر است و باران های پراکنده را شامل می گردد؛ در مقابل، بارندگی در غرب بسیار سنگین است. بین ماه های اسفند و فروردین هوا بسیار شرجی است و در واقع، این ماه ها اصلی ترین موسم بارندگی در کوالالامپور به حساب می آیند. البته همان طور که ذکر کردیم، بین ماه های آبان تا دی نیز بارندگی شدید است. هوای کوالالامپور در این مدت بیش از حد شرجی است و در این وقت از سال همواره باید انتظار باران را داشت.

بنابراین، با توجه به آنچه که ذکر کردیم بهترین زمان سفر به کوالالامپور از اردیبهشت تا تیر ماه و از آذر تا اسفند است. البته شاید بهترین وقت آذر و دی ماه باشد؛ زمانی که مردم در حال آماده شدن برای جشن کریسمس هستند. دیدن مغازه ها و خیابان ها که برای جشن سال نوی میلادی آذین بندی می شوند، بسیار جالب خواهد بود. همچنین برای رزرو تور کوالالامپور می توانید به وب سایت کد الکترونیک مراجعه کنید

فصل زمستان، بهترین زمان سفر به کوالالامپور

زمستان در شهر کوالالامپور این گونه است که روزها سرد و شب ها خنک است. دمای کوالالامپور طی زمستان به طور متوسط به 27 درجه سانتی گراد در روز و 23 درجه سانتی گراد در شب می رسد. در حقیقت، این بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور به حساب می آید. به عنوان یک گردشگر، در این هنگام می توانید بدون روبرو شدن با باران های سیل آسا از گردش با تور لذت ببرید و تجربه بهتری از سفر به این شهر داشته باشید. با این وجود بهتر است هنگام بستن چمدان ها، چند لباس گرم هم بردارید. با اینکار می توانید لذت قدم زدن در خیابان های کوالالامپور را نیز تجربه کنید؛ زمانی که هوای کمی سرد می گردد.

سفر به کوالالامپور برای دیدن فستیوال ها

فستیوال روز ملی مالزی

زمان برگزاری فستیوال های مالزیایی، هر گردشگر خوش ذوقی دوست دارد در کوالالامپور حاضر باشد. یکی از محبوب ترین فستیوال های کشور مالزی که هرساله 31 آگوست (9 شهریور) در پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور برگزار می گردد. روز ملی که هر ساله به مناسبت استقلال کشور جشن گرفته می گردد و پایتخت را کاملا شلوغ می نماید! در این روز شهر پر از هنر، موسیقی مالزیایی، کنسرت، هنرهای دستی و البته چندین تُن غذاست. مرکزهای خرید هم به راه هستند تا یک خرید فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم بزنند.

کارناوال خرید!

علاقمندان به خرید، از این کارناوال بیش از سایرین لذت می برند! کارناوال خرید یک رویداد سالانه است که در تمام مالزی رخ می دهد اما معمولا محل تشکیل آن کوالالامپور است. مردم از تمام آسیا به کوالالامپور می آیند تا از فرصت خرید در تخفیف های این کارناوال بهره مند شوند. گفتیم تخفیف… بله، چه تخفیف هایی! در این زمان تقریبا تمام مغازه ها و مراکز خرید کوالالامپور هم تا 60% تخفیف روی اجناس خود اعمال می نمایند. این کارناوال معمولا در مهر یا آبان برگزار می گردد. همچنین، برای آشنایی با مراکز خرید کوالالامپور می توانید به مقاله بهترین مراکز خرید کوالالامپور را بشناسید و تجربه کنید مراجعه نمایید.

ما در این مطلب از بهترین زمان سفر به کوالالامپور، آب و هوا و فستیوال های آن گفتیم. توضیح دادیم که بهتر است در چه ماه هایی از سال به کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی سفر کنید و معروف ترین کارنال های آن را نیز معرفی کردیم. شما از دیگر فستیوال های کشور مالزی چه می دانید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 549

به "بهترین زمان سفر به کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید