نهالستانی در آمریکا اصالت ماری جوآنا را با بلاک چین آنالیز می نماید

به گزارش کد الکترونیک، زومیت نوشت: نهالستانی در کالیفرنیا اعلام نموده است که برای تأیید اعتبار گیاه شاه دانه از سیستمی ویژه بر پایه شبکه بلاک چین استفاده می نماید.

نهالستانی در آمریکا اصالت ماری جوآنا را با بلاک چین آنالیز می نماید

یک نهالستان در کالیفرنیای آمریکا که شاه دانه پرورش می دهد، برای اعتبارسنجی گیاهان دارویی اش سراغ بلاک چین و قراردادهای هوشمند رفته است. نهالستان مندوسینو کلون در نتیجه همکاری بین پروژه EMTRI و شرکت Global Compliance Applications ایجاد شده است. این نهالستان از توانایی های EMTRI در حوزه بلاک چین بهره می گیرد تا گواهی دسته ای برای نشاء گیاهان صادر کند.

نهالستان های شاه دانه، مؤسسه هایی هستند که در حوزه ژنتیک گیاهان تخصص دارند و کلون و نشاء و بذر را با هدف توزیع عمده فراوری می نمایند. به گفته مندوسینو کلون، استفاده از بلاک چین به این نهالستان امکان می دهد مراحل آغازین سفر گیاه شاه دانه برای تبدیل شدن به محصولی ممتاز را مستند کند.

گواهی دسته ای نوعی قرارداد هوشمند است که برای هر دسته از کلون های نهالستان صادر می گردد. این گواهی، یک بلاک شناسایی منحصربه فرد به هر نشاء اختصاص می دهد. این بلاک که به وسیله مندوسینو کلون ساخته شده است به بلاک چین مبتنی بر اتریوم این نهالستان ارتباط داده می گردد.

مشتریان نهالستان که شامل مزارع تجاری و داروخانه ها می شوند، می توانند با استفاده از سیستم مبتنی بر بلاک چین، اصالت کلون ها و نسب ژنتیکی آن ها را تأیید نمایند. اولین دور از کلون هایی که با گواهی دسته ای فروخته می شوند، تا حدوداً سه هفته دیگر از راه می رسند.

پرورش دهندگان مجاز که کلون های شرکت مندوسینو را خریداری می نمایند، به پاداش هایی در قالب توکن EMT (متعلق به EMTRI) دسترسی خواهند داشت. آن ها بعلاوه خواهند توانست در پروژه بلاک چین تازه مشارکت نمایند. توکن EMT در اواخر سال 2022 راه اندازی شد و می توان آن را در Uniswap با USDC مبادله کرد. EMT در هیچ صرافی متمرکز یا پلتفرم هایی نظیر CoinGecko که داده های بازار کریپتو را پایش می نمایند لیست نشده است.

بهره گیری از کریپتو برای پرورش شاه دانه اتفاق تازهی نیست. اواخر سال گذشته میلادی پروژه ای به نام Cannaland با موضوع شاه دانه در متاورس راه اندازی شد تا دنیایی مجازی برای علاقه مندان به این گیاه دارویی ساخته گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2339

به "نهالستانی در آمریکا اصالت ماری جوآنا را با بلاک چین آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهالستانی در آمریکا اصالت ماری جوآنا را با بلاک چین آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید