نخست وزیر سابق مالزی دریافت 100 میلیون دلار از ریاض را تأیید کرد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از استار، نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی اسنادی را منتشر کرد که نشان می دهند وی در سال 2011 میلادی 100 میلیون دلار از سعودی ها دریافت نموده است.

نخست وزیر سابق مالزی دریافت 100 میلیون دلار از ریاض را تأیید کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

این اسناد که روز گذشته در صفحه فیس بوک نخست وزیر سابق مالزی منتشر شد دریافت مبالغی جمعاً بالغ بر 100 میلیون دلار متشکل از 20 میلیون دلار حساب بانکی ترکی الفیصل آل سعود از شاهزاده های سعودی و 80 میلیون دلار از حساب وزارت دارایی عربستان را بر اساس محتوای نامه عبدالعزیز السعود به تاریخ اول فوریه سال 2011 میلادی مورد تأئید قرار می دهد.

بر اساس محتوای این نامه، مبالغ مذکور به این عنوان به نجیب رزاق داده شده است که وی در ازای این مبلغ مشارکت ریاض در دنیا اسلام را به رسمیت بشناسد.

این درحالیست که 16 مرداد امسال دولت جدید مالزی یک مرکز مدعی مبارزه با تروریسم تحت حمایت عربستان سعودی را دقیقاً یک سال پس از افتتاح آن از سوی ملک سلمان پادشاه عربستان در سفر به مالزی در ماه مارس سال گذشته میلادی و در دوران نخست وزیری نجیب رزاق تعطیل کرد.

بر اساس گزارش این رسانه، محمد سابو (Mohamad Sabu) وزیر دفاع مالزی در پاسخی مکتوب به مجلس این کشور گفت که فعالیت مرکز موسوم به صلح بین الملل ملک سلمان متوقف و ماموریت آن توسط مؤسسه دفاع و امنیت مالزی انجام می گردد.

همکاری های نزدیک نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی با سعودی ها در حوزه های مختلف چندی است ابعاد تازه ای یافته و حتی دردسرهای قانونی را نیز برای وی ایجاد نموده است.

نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی ساعاتی پیش به اتهام فساد اقتصادی و دریافت رشوه توسط کمیسیون مبارزه با فساد در این کشور مورد بازپرسی نهاده شد.

وی چهارشنبه 17 مرداد ماه در اولین جلسه محاکمه خود در دادگاه حاضر شد.

لازم به ذکر است، پس از آنکه نجیب رزاق پس از شکست در انتخابات اعلام نموده بود که میخواهد به همراه همسرش برای مسافرت از مالزی خارج گردد، اداره مهاجرت مالزی اعلام نموده بود که وی ممنوع الخروج بود.

نجیب رزاق متهم به فساد اقتصادی 700 میلیون دلاری و سوء استفاده از منابع دولتی در سال 2015 است.

البته نجیب رزاق متهم به دریافت پول از عربستان سعودی نیز هست. گزارش ها حاکی از آن است که رزاق متهم به دریافت رشوه از عربستان سعودی برای تبلیغات در انتخابات پیشین شده بود. دادستانی مالزی اعلام نموده بود که رزاق مبلغ 681 میلیون دلار کمی پیش از انتخابات سال 2013 از عربستان سعودی دریافت نموده است.

نجیب رزاق در انتخابات اخیر مالزی نتوانست آرای کافی را به دست آورد و به این ترتیب ماهاتیر محمد سیاستمدار کهنه کار 92 ساله توانست در انتخابات پیروز گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 530

به "نخست وزیر سابق مالزی دریافت 100 میلیون دلار از ریاض را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر سابق مالزی دریافت 100 میلیون دلار از ریاض را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید