نتیجه انتخابات تا یکشنبه اعلام می گردد، احتمال تعطیلی بعضی از مدارس

به گزارش کد الکترونیک، رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر در کلانشهر ها شمارش آرا طول بکشد احتمال تعطیلی بعضی مدارس وجود دارد.

نتیجه انتخابات تا یکشنبه اعلام می گردد، احتمال تعطیلی بعضی از مدارس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه دانشگاه های کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش ، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور امشب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص فرایند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری گفت: 16 هزار و 33 هزار نفر در انتخابات ثبت نام که از این تعداد 7هزار و 157 پس از نظر شورای نگهبان و هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

وی در خصوص آمار تحصیلات داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: 1021 نفر تحصیلات دکتری، 5308 نفر کارشناسی ارشد و 422 نفر حوزوی هستند.

عرف در خصوص تعداد شعبات رای گفت: 54611 شعبه اخذ رای داریم که از این تعداد،40210 شعبه ثابت و 14401 شعبه سیار است و برای مناطق صعب العبور تمهیداتی در نظر گرفته ایم.

رییس ستاد انتخابات کشور در خصوص حضور مردم در سنوات گذشته در انتخابات مجلس گفت: در دوره دهم، 63 درصد، در دوره نهم و هشتم، 55 درصد، در دوره هفتم،51 درصد، دوره ششم 67 و دوره پنجم 71 درصد بوده است، در دوره قبلی مشارکت در تهران 51 درصد، اما در بعضی از استان ها 78 درصد نیز بوده است.

عرف در خصوص تعداد واجدین شرایط در انتخابات توضیح داد: 57 میلیون 918 هزار نفر واجدین هستند که از این تعداد،29 میلیون آقا و 28 میلیون 800 هزار نفر خانم ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه تخلف بزرگی به ما گزارش نشده است؛ بیان داشت: عمده تخلف گزارش شده تشکیل کارناوال و اندازه پوستر ها بوده که قرار شد فرمانداری ها تذکر دهند.

رییس ستاد انتخابات کشور در خصوص فرایند تحویل صندوق های اخذ رای به شعب توضیح داد: چهارشنبه در فرمانداری ها با حضور فرماندار و ناظرین آخرین چک صورت میگیرد و صندوق ها پلمپ می گردد و روز آدینه دستگاه های احراز هویت و صندوق های رای در حضور نماینده فرماندار، ناظرین و مسئولین شعب باز خواهد شد.

عرف گفت: از 208 حوزه انتخابیه، 5 حوزه اقلیت های دینی پس از شمارش آرا به سرعت نتیجه آرا مشخص می گردد، اما از 203 حوزه انتخابیه ملی، 174 حوزه تک نماینده هستند که آن ها هم به مجرد اتمام رای گیری شمارش آرا می گردد.

وی اضافه نمود: آنچه می ماند تهران و چند حوزه کلانشهر است که احتمالا تا یکشنبه اعلام خواهد شد. اگر در فرمانداری تهران و کلانشهر ها شمارش آرا و تجمیع رای ها طول بکشد احتمال تعطیلی بعضی مدارس وجود دارد.

عرف گفت: بیش از یک میلیون نفر در پروسه انتخابات همکاری می نمایند که عمدتاً خود مردم هستند، قرار شد در شعبی که انتخابات مجلس و خبرگان همزمان انجام می گردد پس از اتمام رای گیری ابتدا آرای مجلس شمارش گردد.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت انتخابات از ساعت 8 صبح روز آدینه شروع و تا ساعت 18 ادامه دارد و شعبی که احتیاج به تمدید دارند به وزارت کشور اعلام و حداکثر تا ساعت 24 روز آدینه امکان تمدید وجود دارد و پس از آن رای گیری تمام می گردد.

وی گفت: این دوره به دلیل دیر اعلام شدن قانون شفافیت انتخابات نتوانستیم برای آن سقف مشخص کنیم.

وی در خصوص پیش بینی حضور مردم در انتخابات گفت: برآورد ما 50 درصد حضور است، اما امیدواریم این عدد بیشترگردد و به میانگین ده دوره گذشته یعنی 60 درصد نزدیک گردد.

عرف با اشاره به اینکه در این دوره ترکیبی از انتخابات الکترونی و دستی برگزار می گردد گفت به شکل استاندارد بخصوص در جا هایی که تشابه اسمی وجود دارد کد انتخاباتی و اسم فرد نوشته گردد، اما عموما مردم نمی نویسند. اگر تنها به نوشتن اسامی بسنده گردد در صورت تشابه اسمی آرا تقسیم می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 899

به "نتیجه انتخابات تا یکشنبه اعلام می گردد، احتمال تعطیلی بعضی از مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه انتخابات تا یکشنبه اعلام می گردد، احتمال تعطیلی بعضی از مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید