نام دو استاد دانشگاه امیرکبیر در لیست پژوهشگران پراستناد جهانی نهاده شد

به گزارش کد الکترونیک، لیست پژوهشگران پراستناد جهانی (Highly cited researcher 2021) منتشر شد که در این لیست نام دو استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان شده است.

نام دو استاد دانشگاه امیرکبیر در لیست پژوهشگران پراستناد جهانی نهاده شد

به گزارش گروه دانشگاه کد الکترونیک به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، لیست پژوهشگران پراستناد جهانی (Highly cited researcher 2021) به وسیله موسسه کلریویت انلتیکس منتشر شد که در این لیست نام دو استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان شده است. در گزارش سال 2021، از میان 6 هزار و 602 نویسنده پراستناد جهانی، هجده پژوهشگر از کشور ایران (15 پژوهشگر با وابستگی سازمانی اول از ایران) در بین پراستنادترین جهان قرار گرفتند که مهدی دهقان و مصطفی عباس زاده از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه ریاضیات انتخاب شده اند.

مهدی دهقان هرساله در لیست اساتید پراستناد جهانی حضور داشته است و مصطفی عباس زاده از محققان جوان دانشگاه صنعتی امیرکبیر اولین بار در این لیست حضور یافته است.

در این لیست محققان پراستناد به علت عملکرد پژوهشی خود در یک یا چند فیلد از 21 فیلد موضوعی شاخص های اساسی علم (ESI) انتخاب می شوند.

برای تجزیه تحلیل محققان پراستناد 2021، مقالات 2010 تا 2021 و مقالات 1 یک درصد برتر (Highly cited papers) مورد آنالیز قرار می گیرند و تاثیرگذارترین پژوهشگران هر حوزه معرفی می شوند. یکی دیگر از ملاک های انتخاب این دانشمندان تعداد استناد های انجام شده به مقالات پراستنادشان است که آن ها را در لیست 1 درصد برتر مقالات قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2175

به "نام دو استاد دانشگاه امیرکبیر در لیست پژوهشگران پراستناد جهانی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام دو استاد دانشگاه امیرکبیر در لیست پژوهشگران پراستناد جهانی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید