معاملات کوچک غول های فناوری آمریکا زیر ذره بین

به گزارش کد الکترونیک، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا قصد دارد نشست بعدی خود را در تاریخ 15 سپتامبر برگزار کند تا در مورد نحوه بررسی خریدهای کوچک غول های فناوری تحقیق کند.

معاملات کوچک غول های فناوری آمریکا زیر ذره بین

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت کد الکترونیک به نقل از رویترز، در این نشست یافته های کمیسیون در مورد خریدهای کوچک شرکت هایی مانند فیس بوک و اپل بررسی می شود. این خریدها گاهی چنان کوچک هستند که موجب نگرانی در مورد امکان ایجاد انحصار از طریق شرکت های فناوری نمی شوند. اما بیم آن می رود که این تصور درست نبوده باشد.

جلسات کمیسیون مذکور در این زمینه پس از آغاز ریاست لیان خان از ماه ژوئن آغاز شده است. قرار است هفته آینده 5 کمیسیونر در این زمینه اظهارنظر کنند که آیا دستورالعمل های تصویب شده در دولت ترامپ در مورد خریدهایی که یکی از غول های فناوری را با یکی از تامین کنندگان نیازهای آن ادغام می کند، باید تغییر کند یا خیر.

در این گزارش خریدهایی از این دست که از سال 2010 تا 2019 اجرا شده اند و برخی از آنها به علت کوچک بودن شرکت هدف خرید حتی گزارش هم نشده اند، بررسی شوند. در جریان بررسی مذکور در مورد گوگل، مایکروسافت، آمازون، فیس بوک و گوگل تحقیق می شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1931

به "معاملات کوچک غول های فناوری آمریکا زیر ذره بین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاملات کوچک غول های فناوری آمریکا زیر ذره بین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید