معافیت مالیاتی 1500 شرکت دانش بنیان در کشور

به گزارش کد الکترونیک، سورنا ستاری پیش از ظهر شنبه در نشست با فعالان مالی مازندران در پژوهشکده انستیتو پاستور ایران در آمل، با بیان اینکه اقتصاد نفتی ناشی از خام فروشی به معادن، ثروتها و منابع انسانی ضرر می زند گفت: کشورهایی از این دست هیچگاه به پیشرفت نمی رسند.

معافیت مالیاتی 1500 شرکت دانش بنیان در کشور

ستاری با بیان اینکه مالی که پایه هایش نفت باشد، کارا نخواهد بود و نمی تواند کارآفرینی کرد گفت: وقتی چنین رانتی در اقتصاد باشد به توسعه دست نمی یابیم.

وی با بیان اینکه علم بهتر از ثروت است گفت: علمی که بتواند ثروت ایجاد کند مورد حمایت است و دولت باید در زمینه پژوهشی هزینه کند نه در تجاری سازی.

ستاری با عنوان اینکه توجه به نیروی انسانی دراقتصاد دانش بنیان امری مهم است گفت: اگر به این نیتجه برسیم که نیروی انسانی سرمایه های کشور هستند، براحتی آنان را از دست نمی دهیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سرمایه کشور را جوانان برشمرد و گفت: اگر به ایده ها و جسارت جوانان در اقتصاد توجه گردد به توسعه دست می یابیم.

وی کارآفرینی را مایه اشتغال در اقتصاد برشمرد و گفت: گیاهان دارویی، آب، شیلات و ظرفیتهای آبی از جمله منابع مازندران است.

وی توسعه صنعت آی تی و گردشگری را از مزیتهای دیگر مازندران برشمرد و گفت: گردشگری جایی توسعه می یابد که آی تی را مدنظر قرار دهیم.

تورهای علمی و فناوری راه اندازی گردد

ستاری، از آمادگی برای راه اندازی تورهای علمی و فناوری اطلاع داد و گفت: مدیران واحدهای صنعتی باید دانشگاهها و مراکز علمی را بازدید نمایند تا با دستاوردها آشنا شوند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به حوزه صنایع استان اشاره و اضافه نمود: برای شرکتهای دانش بنیان یک خط ویژه وی آی پی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 60 درصد شرکتهای دانش بنیان نوپا هستند گفت: هزار و 600 شرکت دانش بنیان بیش از پنج هزار و 400 میلیارد تومان فروش دارند.

ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی

معاون علمی و فناوری از ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی در دولت جدید برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان اطلاع داد و گفت: تا به امروز به بیش از 480 شرکت دانش بنیان تسهیلات داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در یکسال از تاسیس، کارهای جدی و گامهای خوبی برداشته است گفت: اگر اکوسیستمی در کشور فراهم گردد که بخش خصوصی روی ایده سرمایه گذاری کند، آن وقت تفکر دانش بنیان جایگزین تفکر نفتی می گردد.

وی با تاکید بر اینکه اگر به بخش دانش درست توجه گردد، به معضل زباله استان مازندران اشاره نمود و گفت: برای حل این مشکل آمادگی کامل داریم تا با بهره گیری از انتقال دانش و ایده های محققان، این مشکل دیرینه حل گردد.

وی با بیان اینکه برای دانش بنیان کردن شرکتها محدودیتی نداریم گفت: شرکتهای صنعتی نیز تبدیل به دانش بنیان می شوند و باید طرح های جدید را وارد بازار کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 898

به "معافیت مالیاتی 1500 شرکت دانش بنیان در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت مالیاتی 1500 شرکت دانش بنیان در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید