جهت ایجاد تاسیسات گردشگری روان سازی گردد

به گزارش کد الکترونیک، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: ساده سازی، روان سازی، کوتاه کردن جهت ایجاد تاسیسات گردشگری و کسب و کارها با رویکرد واقع بینانه در دستور کار قرار گیرد.

جهت ایجاد تاسیسات گردشگری روان سازی گردد

به گزارش کد الکترونیک از همدان، مرتضی رحمانی موحد ظهر امروز در جلسه قرارگاه مالی مقاومتی استان همدان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: یکی از تعاریف اقتصاد مقاومتی مقاوم سازی اقتصاد بوده که استانداردها و شاخص هایی برای آن تعریف شده است.

وی با بیان اینکه خروجی این سیاست ها باید به پایداری اقدامات منجر گردد مطرح نمود: در فرایند اجرای سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی ماندگاری و سرعت باید رعایت گردد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه گردشگری فعالیت بین بخشی بوده و تمامی جوامع را شامل می گردد که می تواند بستر خوبی برای اقتصاد مقاومتی گردد گفت: گردشگری پایدار و پایدار بودن اقدامات لازم و ملزوم یکدیگر هستند که در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در پروژه اقتصاد مقاومتی سازمان میراث فرهنگی در کنار استان همدان قرار داشته و برای اجرای این سیاست ها در حوزه گردشگری همدان 6 پروژه تعریف شده بود که بعدها به سه پروژه کاهش یافت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تاکید نمود: اگر ساده سازی، روان سازی، کوتاه کردن راستا ایجاد تاسیسات گردشگری و کسب و کارها با رویکرد واقع بینانه همراه باشد می توان شاهد تاثیر مناسبی در حوزه تحقق اهداف گردشگری و اقتصاد مقاومتی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این جلسه گفت: با وجود ظرفیت بالای ستاد تسهیل ولی بخش گردشگری از این حوزه بی بهره مانده است که انتظار می رود با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این موضوع نیز لحاظ گردد.

علی مالمیر با بیان اینکه برای بهره مندی از تسهیلات ثابت برای حوزه گردشگری ردیفی دیده نشده است گفت: با توجه به اینکه این بخش احتیاجمند سرمایه گذاری است انتظار می رود تمهیداتی اندیشیده گردد تا تسهیلات ثبات به این بخش نیز تعلق گیرد.

وی مطرح نمود: یکی از مزیت های عمده استان همدان وجود تعداد قابل توجهی هنرمند و صنعتگر شاخص در رشته های مختلف صنایع دستی است که این امر زمینه را برای انعقاد قرارداد با اداره کل کار و رفاه اجتماعی فراهم کرد.

مالمیر توضیح داد: به منظور توسعه و ترویج صنایع دستی و ایجاد ارزش افزوده و افزایش میزان صادرات، این اداره کل احتیاجمند ایجاد همکاری و هم افزائی در حوزه های مختلف دستگاهی است.

وی اعلام کرد: در این راستا تکمیل چرخه فراوری تا فروش و مصرف از جمله تامین مواد اولیه، طراحی، فراوری، بسته بندی، تبلیغات و بازاریابی، فروش و خدمات فنی جانبی همه و همه از ضرورت هایی محسوب می شوند که باید به آنها توجه گردد و در این رهگذر تشکیل تعاونی های مختلف می تواند در تقویت توان افراد منفرد و نیز ارائه یاری و ایجاد تمهیدات مورد احتیاج برای فعالان صنایع دستی تاثیرگذار است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 828

به "جهت ایجاد تاسیسات گردشگری روان سازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت ایجاد تاسیسات گردشگری روان سازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید