مذاکره تخت روانچی با تیم بایدن را تکذیب میکنم، آمریکا باید به کل تعهدات خود برگردد

به گزارش کد الکترونیک، وزیر امور خارجه درباره ادعای روزنامه فیگارو مبنی بر رایزنی نماینده ایران در سازمان ملل با تیم جو بایدن در نیویورک گفت: خبرنگار فیگارو این موضوع را چک نکرده که آقای روانچی در این مدت ایران بودند و در زمانی که به نیویورک برگشته یک هفته در قرنطینه بوده است.

مذاکره تخت روانچی با تیم بایدن را تکذیب میکنم، آمریکا باید به کل تعهدات خود برگردد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از خبرگزاری فارس، محمّدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 1 بهمن) درباره ادعای روزنامه فرانسوی فیگارو مبنی بر رایزنی مجید تخت روانچی با تیم بایدن در نیویورک گفت: خیلی جالب است که خبرنگار فیگارو این موضوع را چک نکرده که آقای تخت روانچی در این مدت ایران بودند و در زمانی که به نیویورک برگشته یک هفته در قرنطینه بوده است.

وی ادامه داد: ما یک توافق مستحکم داریم، نکاتی که در این توافق هست و یا نیست با توافق اجرا شده است و امکان ندارد که دوباره مذاکره کنیم.

ظریف با بیان اینکه دولت ترامپ امروز به زباله دان تاریخ می رود، گفت: این دولت به ادعای خودشان به مرکز دموکراسی آمریکا و کنگره آمریکا هم رحم نکرد.

وزیر امور خارجه گفت: آمریکا باید به کل تعهدات خارج شده خود برگردد. این نیست که بگویند قانون فلان آمده من چه چیزی را (در برجام) بردارم؛ نه آنها باید تحریم هایی که ترامپ گذاشته را هم بر دارند.

ظریف درباره این انتقاد که جهت مذاکره دولت اشتباه بوده است، گفت: مثالی هست که می گوید، املای نوشته نشده غلط ندارد. توافق و نوشتن یک متن یعنی هم شما باید راضی باشید هم طرف مقابل. آقایانی که می گویند ما این توافق را نخواندیم، بیایند دو صفحه توافق خود را نشان بدهند. دوستان ما اگر بخواهند چنین توافقی انجام دهند باید خیلی زحمت بکشند و اگر روزی توافقی بهتر از این ننوشتند من جلوی آنها سر تعظیم فرود می آورم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1586

به "مذاکره تخت روانچی با تیم بایدن را تکذیب میکنم، آمریکا باید به کل تعهدات خود برگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره تخت روانچی با تیم بایدن را تکذیب میکنم، آمریکا باید به کل تعهدات خود برگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید