مذاکرات تلفنی روسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و ترکیه

به گزارش کد الکترونیک، روسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و ترکیه در ادامه تماس های مرتب خود، بار دیگر فرایند اوضاع کنونی در مناطق شمال شرق سوریه را مورد آنالیز قرار دادند.

مذاکرات تلفنی روسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت دفاع روسیه بیان کرد که ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور روز پنج شنبه با ژنرال یاشار گولر همتای ترکیه ای خود مذاکراتی تلفنی انجام داد که در جریان این گفت وگوها، فرایند اوضاع کنونی در مناطق شمال شرق سوریه مورد گفتگو طرفین نهاده شد.

محتوای مذاکرات این دو مقام بلندپایه نظامی روسیه و ترکیه منتشر نشده است.

در عین حال ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو بیان کرد که مقامات نظامی و دیپلماتیک روسیه و ترکیه در تماس دائم با یکدیگر برای آنالیز فرایند اجرای تفاهمنامه دوجانبه سوچی درباره حل و فصل اوضاع در شمال سوریه هستند، برای اینکه شرایط در این منطقه عملاً هر ساعت تغییر می نماید و وجود چنین خط تماس دائمی لازم است.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد، در این تماس ها مسائل و مسائل به وجود آمده در منطقه مورد آنالیز قرار می گیرند و اگر مسئله ای وجود داشته باشد که به آن رسیدگی نشده باشد، دو طرف آنها را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و دیدگاه خود را به یکدیگر اعلام نموده و به سطح رهبران دو کشور ارائه می گردد و در این صورت آنالیز گسترده تری صورت خواهد گرفت. بدین ترتیب روی این مسائل به طور کامل با طرف ترکیه ای کار می گردد.

لازم به یادآوری است که این هفته شورای امنیت ملی ترکیه با توجه به چند حادثه حمله تروریستی در منطقه تحت کنترل نظامیان ترکیه در مناطق مرزی سوریه بیان کرد که اهداف عملیات چشمه صلح حاصل نشده و این عملیات ادامه خواهد یافت. البته مقامات آنکارا فعلاً از شروع مجدد عملیات نظامی در خاک سوریه خودداری نموده اند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه چند روز قبل اعلام نموده بود که مقامات مسکو اطلاعاتی در دست ندارند که ترکیه قصد داشته باشد تفاهمنامه سوچی درباره اقدامات مشترک برای حل و فصل اوضاع در شمال شرق سوریه را نقض نموده و اقدامات نظامی خود را از سر بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 703

به "مذاکرات تلفنی روسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات تلفنی روسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید