فعالیت پنج شنبه های گردشگری در پایتخت

به گزارش کد الکترونیک، رییس ستاد گردشگری تهران از فعالیت پنج شنبه های گردشگری بدون خودرو در پایتخت اطلاع داد.

فعالیت پنج شنبه های گردشگری در پایتخت

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

مهدی سیف در حاشیه پنجشنبه های گردشگری که هفته پیش به مناسبت روز کد الکترونیک با حضور کد الکترونیک رسانه های مختلف برگزار گردید، با بیان این که متاسفانه گردشگری در تهران در دوره های قبل مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: با این حال با کوشش مدیریت شهری جدید نفوذ گردشگری تهران در بخش های مختلف افزایش یافته است به گونه ای که ما را در جلسات ریاست جمهوری و حتی نهادهای داخلی در صورتی که موضوع جلسه به گردشگری مربوط باشد دعوت نموده و نظر ستاد گردشگری شهرداری را نیز در مسائل مختلف جویا می شوند. در لایحه اخیری که سازمان میراث فرهنگی به هیات دولت ارسال نموده است، نظر شهرداری تهران نیز در خصوص مفاد این لایحه پرسیده شده است و این نشان می دهد که گردشگری در تهران جای خود را پیدا نموده است.

متاسفانه مردم نسبت به محیط های پیرامونی خود بی تفاوت هستند و بی خبر هستند که در خیابان های تهران چه اتفاقاتی افتاده است. به همین دلیل می بینیم که رستوران گردی و فست فود گردی به مقصدی برای تهرانی ها بدل شده است در حالی که آنان می توانند از مراکز دیدنی شهر شان استفاده نمایند و برهمین اساس و برای شناساندن تهران و کوچه هایش به مردم طرح پرسه در شهر را اجرایی کردیم که برای اولین بار با شیوه ای نو در تهران اجرایی شد.

رییس ستاد گردشگری تهران با بیان این که در نوروز سال جاری 18 جهت در تهران را شناسایی کردیم که عمدتا در مناطق 1، 20، 11 و 12 بودند، اظهار کرد: این جهتها که در حوزه گردشگری تاریخی، خانه های قدیمی، مذهبی و غیره طراحی شد، سبب می گردد که احساس تعلق محلی بالاتر برود و با توجه به استقبال مردم این 18 جهت را به 30 جهت رساندیم و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

سیف با اشاره به این که طی هماهنگی های اجرا شده با شهرداری روز پنج شنبه را تحت عنوان پنج شنبه های گردشگری بدون خودرو راه اندازی کردیم، گفت: برای این مهم نیز راهنمایانی که شال آبی دارند را در نزدیکی آثار تاریخی مهم مستقر نموده ایم و آنها نسبت به هدایت مردم اقدام می نمایند.

وی با بیان این که ما می خواهیم روایتی صحیح از تهران را به مردم بشناسانیم، ادامه داد: جهتهای گردشگری که در این پنج شنبه های گردشگری در نظر گرفته شده باعث شده است که تورهای گردشگری دیگر نیز شکل بگیرند.

رییس ستاد گردشگری تهران با بیان این که مردم با پرسه زدن در شهر نقاط ارزشمند را شناسایی می نمایند، اظهار کرد: جلساتی نیز با سازمان میراث گردشگری تهران برگزار کردیم تا این سازمان در پنج شنبه های گردشگری به مردم خدمات دهند که تاکنون موزه فرش، رضا عباسی و آبگینه را برای بازدید عموم در این طرح رایگان نموده اند و امیدواریم سایر سازمان های متولی نیز پای کار بیایند.

متاسفانه گردش کردن در تهران در حد رستوران گردی و فست فود گردی تقلیل یافته است. مردم می توانند با صرف کمترین هزینه در جهتهای گردشگری مورد علاقه شان تردد نمایند و برهمین اساس علاقه مندان می توانند برای انتخاب تور مورد نظر خود و معین روز به سایت گردشگری مراجعه نمایند.

وی در خصوص ایجاد سازمان گردشگری نیز با بیان این که در برنامه سوم توسعه شهر تهران ایجاد سازمان گردشگری شهرداری تهران مورد تایید و تصویب قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر لایحه ایجاد سازمان گردشگری نهایی شده و پس از تایید توسط معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری، با امضای شهردار تهران به شورای شهر تقدیم می گردد.

رییس ستاد گردشگری تهران با بیان این که ما در این لایحه مدیریت یکپارچه گردشگری را در شهرداری تهران مورد توجه قرار دادیم، گفت: برای توسعه گردشگری در تهران باید سازمان یافته تر فعالیت کرد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 365

به "فعالیت پنج شنبه های گردشگری در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت پنج شنبه های گردشگری در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید