فرانسه از احتمال میانجیگری بین مراکش و اسپانیا گفت

به گزارش کد الکترونیک، فرانسه به امکان میانجیگری میان مراکش و اسپانیا جهت کاهش شدت تنش روبه برتری که اخیرا میان دو کشور ایجاد شده، اشاره نمود.

فرانسه از احتمال میانجیگری بین مراکش و اسپانیا گفت

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبهیی با شبکه فرانسوی LCI اظهار کرد: با ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در راستای ازسرگیری مصاحبهها میان رباط و مادرید مصاحبه کردم.

لودریان گفت: روابط میان مراکش و اسپانیا در حال حاضر بسیار پیچیده شده و امیدوارم این روابط به زودی بهبود یابد.

وزیرخارجه فرانسه اضافه نمود: بعضی اتفاقات منجر به تنش در روابط دو کشور شد در حالی که این روابط در مورد مساله مهاجرت تا حدودی مثبت بود.

او ادامه داد: این شرایط به خوبی نشان می دهد که ضروری است اروپا به سیاست های خود در مورد مهاجرت پایبند بوده و به اصل مسؤولیت پذیری و همبستگی در مقابله با مهاجرت های غیرقانونی احترام بگذارد.

روابط رباط و مادرید پس از آنکه اسپانیا ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو را با هویت جعلی برای درمان کرونا پذیرفت، دچار تنش شد و تنها ظرف چند روز 8000 مهاجر به اسپانیا سرازیر شدند.

پس از آنکه وزارت خارجه اسپانیا کریمه بنی عیش، سفیر مراکش در این کشور را در اعتراض به ورود مهاجران غیرنظامی از مراکش به شهر سبته فراخواند، رباط سه شنبه سفیر خود در مادرید را برای رایزنی فراخواند.

شهر سبته در شمالی ترین نقطه مراکش واقع شده و تحت حاکمیت اسپانیا است.

رباط این شهر را روزنه اشغالگری از طرف اسپانیا می داند که با شش کیلومتر سیم خاردار آن را احاطه نموده است.

وزیر دفاع اسپانیا در پی تنش ها میان دو کشور در شهر سبته، مراکش را به اخاذی از کشورش و استفاده از بچه ها متهم کرد.

رباط درباره منطقه صحرا پیشنهاد کرد در این منطقه یک حاکمیت خودمختار گسترده تحت حاکمیتش ایجاد گردد اما جبهه پولیساریو خواهان برگزاری همه پرسی برای مشخص سرنوشت است، الجزایر که میزبان تعدادی از پناهجویان این اقلیم است، نیز از این طرح حمایت می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1797

به "فرانسه از احتمال میانجیگری بین مراکش و اسپانیا گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از احتمال میانجیگری بین مراکش و اسپانیا گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید