عدم پوشش اینترنت؛ مهمترین مشکل شاد

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/گیلان فرماندار صومعه سرا، با اشاره به راه اندازی شبکه مجازی شاد در بحران کرونا، گفت: این شبکه کاستی هایی به همراه دارد که مهمترین مشکل آن عدم پوشش اینترنت در نقاط مختلف و اختلال در فرایند آموزش برای معلمان، اولیا و دانش آموزان در شهرستان صومعه سراست.

عدم پوشش اینترنت؛ مهمترین مشکل شاد

سیدجلال سیدمحمدی در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا در سال جاری، ضمن تبریک فرارسیدن 12 اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: برنامه های بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان زحمتکش سال جاری باید بیشتر قابل لمس باشد.

وی اضافه نمود: با گذشت حدود 70 روز از آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی معلمان حتی در سخت ترین شرایط دست از آموزش دانش آموزان خود برنداشته اند و در این جهت ثابت قدم هستند.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با اعلام اینکه وزارت آموزش و پرورش مانند سایر وزارتخانه ها باید در راستای جبران خسارات ناشی از تعطیلی کرونا بسته های حمایتی را برای مراکز آموزشی غیرانتفاعی در نظر بگیرد، گفت: طبق بررسی های به عمل آمده حدود 90 درصد از مدارس غیرانتفاعی این شهرستان شهریه های خود را از اولیا گرفته اند که در این راستا آموزش و پرورش پیگیری و پس از حصول نتیجه درخصوص حق الزحمه معلمان و کادر آموزشی این مدارس تصمیم اتخاد کند.

سیدمحمدی همچنین با اشاره به راه اندازی شبکه مجازی و آموزشی شاد از سوی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با توجه به بحران ناشی از بیماری کرونا و شرایط حاکم در کشور، این شبکه نیز کاستی هایی به همراه دارد که مهمترین مشکل آن عدم پوشش اینترنت در نقاط مختلف و اختلال در فرایند آموزش برای معلمان، اولیا و دانش آموزان در شهرستان صومعه سراست.

وی یکی از راه های درآمدزدایی آموزش و پرورش را واگذاری مدارس متروکه در روستاهای شهرستان صومعه سرا برشمرد و اضافه نمود: در این راستا با اطلاع رسانی درست و جذب سرمایه گذار، مدارس تعطیل در سطح روستاها به بخش خصوص واگذار و یا اجاره داده شود تا عواید حاصل از آن را برای آموزش و پروش هزینه کنیم.

فرماندار صومعه سرا با تاکید بر حضور مدیران و ایمن سازی مدارس در ایام تعطیلی ناشی از کرونا، یادآور شد: براساس گزارش های نهادهای امنیتی و به دلیل عدم حضور مدیران در مدارس سرقت های زیادی در سطح مدارس این شهرستان اجرا شده که در مواقعی سارقان حتی دو بار از یک مدرسه سرقت کرده اند.

حسین بالو، مدیر آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا نیز، از جذب 130 میلیون تومان سرانه دانش آموزان در سال تحصیلی جاری خبر داد و اظهار کرد: سهم هر دانش آموز از این سرانه مبلغ 10 هزار تومان بود که این مبلغ به همه مدارس شهرستان صومعه سرا پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه مدارس شهرستان صومعه سرا عضو شبکه شاد هستند، گفت: هم اکنون 90 درصد معلمان و 60 درصد دانش آموزان در شبکه شاد عضو هستند که 1500 نفر از دانش آموزان به دلیل نداشتن امکانات مورد نیاز از آموزش در این شبکه محروم هستند.

مدیر آموزش و پرورش صومعه سرا با اعلام اینکه در حال حاضر 12 مدرسه در سطح شهرستان از اینترنت رایگان برخوردارند، گفت: بیشترین مسائل آموزش در فضای مجازی معلمان و دانش آموزان ضعف اینترنت و عدم پوشش کافی آن در نقاط مختلف این شهرستان است.

بالو با اشاره به اینکه 86 واحد مدرسه بلااستفاده در سطح شهرستان صومعه سرا وجود دارد، شرح داد: از این تعداد تا به امروز 46 واحد را اجاره داده ایم که برنامه ریزی در راستای واگذاری این واحدهای آموزشی تعطیل نیز اجرا شده است.

وی همچنین از الزام امتحانات حضوری دانش آموزان پایه چهارم متوسطه براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش خبر داد و بیان نمود: این شهرستان حدود 800 نفر دانش آموز مقطع دیپلم دارد که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی در امتحانات پایان سال تحصیلی خود شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1122

به "عدم پوشش اینترنت؛ مهمترین مشکل شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم پوشش اینترنت؛ مهمترین مشکل شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید