طعنه دوباره پوتین به شنبه های اعتراضی فرانسه

به گزارش کد الکترونیک، رئیس جمهور روسیه که در پاسخ به اظهارات مداخله جویانه امانوئل ماکرون درباره تظاهرات اخیر در مسکو درباره شنبه های اعتراضی فرانسه حرف زده بود، در سفر به فنلاند بار دیگر در این باره اظهارنظر نموده است.

طعنه دوباره پوتین به شنبه های اعتراضی فرانسه

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان سفر به فنلاند ضمن رد مواضغ غربی ها درباره سرکوب تظاهرات مخالفان دولت روسیه، به 40 هفته اعتراضات ادامه دار در فرانسه طعنه زده است.

به نوشته راشا تودی، رئیس جمهور روسیه در جریان سفر روز چهارشنبه (دیروز) به هلسینکی فنلاند که با برگزاری نشست خبری مشترک او با همتای فنلاندی همراه شد، با سوالی درباره تظاهرات اخیر در مسکو روبرو شد.

پوتین در فنلاند با اشاره تلویحی به اعتراضات در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی گفت: اعتراضات در مسکو چیزی منحصر به فرد برای این دنیا و به ویژه اروپا نیست. اتفاقاتی که (در اروپا) حادث می گردد از منظر حجم بسیار بزرگ تر (از مسکو) بوده است.

رئیس جمهور روسیه توضیح داد: در حالی که این اعتراضات تحت شعارهای سیاسی خاصی انجام می شوند اما عواقبی جدی برای آنهایی که در تظاهرات شرکت می نمایند، داشته است.

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری با رئیس جمهور فنلاند تاکید نمود که دولت او به حق مردم روسیه برای برگزاری تجمعات اعتراضی احترام می گذارد اما تظاهرات باید قانونی برگزار گردد.

بیستم مردادماه به دنبال ممانعت از حضور تعدادی از نامزدهای اپوزیسیون در انتخابات شورای شهر مسکو، مناطقی در پایتخت روسیه به صحنه تظاهرات علیه دولت تبدیل شد.

وزارت کشور روسیه اظهار داشت که حداقل 136 نفر در این تظاهرات بدون مجوز، به دلیل تخلفات مختلف بازداشت شدند اما رسانه های نزدیک به اپوزیسیون مدعی شدند که تعداد بازداشتی ها حداقل دو برابر تعداد اعلام شده توسط وزارت کشور روسیه است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از این در جریان سفر روز دوشنبه به فرانسه، اظهارات مداخله جویانه امانوئل ماکرون درباره تظاهرات در مسکو را با یادآوری تظاهرات های جنبش جلیقه زردها پاسخ داده بود. (جزئیات بیشتر)

معترضان جنبش جلیقه زردها از نوامبر 2018 تاکنون 40 شنبه متوالی در مخالفت با مواضع دولت ماکرون اعتراض نموده اند و نیروهای دولتی با سرکوب و بازداشت به معترضان پاسخ داده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 527

به "طعنه دوباره پوتین به شنبه های اعتراضی فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعنه دوباره پوتین به شنبه های اعتراضی فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید