طراحی خلاقانه کتابخانه در مطب

به گزارش کد الکترونیک، یکنواخت شدن نمای وسایل مهم می تواند آن را از معرض توجه دور کند. به همین دلیل تغییر دکوراسیون برای زمان هایی ضروری است. به خصوص که اگر این تغییر برای وسایل ویژه ای باشد. وجود کتابخانه در هر سایزی برای مطب های پزشکی می تواند جذاب باشد. در ادامه می خواهیم درباره طراحی خلاقانه کتابخانه در مطب های پزشکی با شما صحبت کنیم.

طراحی خلاقانه کتابخانه در مطب

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حتما همه روزه مراجعه نمایندگانی در مطب خود دارید. این افراد برای رسیدن زمان ویزیت ضروری است صبر پیشه نمایند. اما صبر کردن هم حدی دارد! این که بنشینید و دقایقی به گل های روی کاغذ دیواری مطب یا معماری داخلی ساختمان خیره شوید، یا رفت و آمد مراجعه نمایندگان دیگر را ببینید بعد از چند دقیقه شما را کلافه می نماید. یکی از نکاتی که باید برای اعتبار خود در نظر بگیرید این است که در ذهن افراد خاطره خوب از مراجعه به مطب ثبت کنید. برای این کار روش های متنوعی وجود دارد تا بتوانید آن ها را در زمان انتظار سرگرم کنید.

بعد از بازسازی ساختمان توجه بیشتری به فضای داخلی مطب داشته باشید. برای زیباتر کردن فضای کتابخانه می توانید از چراغ های کوچکی بهره ببرید. این چراغ ها به صورت توکار با درخواست شما درون کتابخانه قرار می گیرند.

برای طراحی یک هدف داشته باشید

یکی از راه های طراحی خلاقانه کتابخانه این است که هدفی را دنبال کنید. بسیاری از افرادی که به کتاب خواندن علاقمندند، به طرح کتابخانه و حتی جزئیات آن توجه می نمایند. شما می توانید از باکس های کوچک که بر روی دیوار نصب می شوند به عنوان کتابخانه بهره ببرید. اما تنوع این باکس ها امروزه به قدری زیاد است که شاید بگویید چنین کاری آن قدرها هم خلاقانه نیست.

شما می توانید با این باکس ها که معمولا از جنس چوب هستند یک ایده جالب به دست آورید. برای مثال این بار به جای این که از اشکال هندسی برای طراحی کتابخانه به یاری باکس بهره ببرید، کلمات انگلیسی را برای این کار در نظر بگیرید. یک پیغام یا مفهوم سلامتی را به مراجعه نمایندگان مطب در نظر بگیرید و به فروشنده باکس های چوبی ایده خود را بگویید تا بتواند بر اساس ابعاد درخواستی شما، باکس ها را فراوری کند.

لازم نیست همواره طراحی کتابخانه یا حتی موضوعات کتاب ها مرتبط با حرفه پزشکی باشد. از عناوین متنوع بهره ببرید تا برای هر سلیقه کتابی در قفسه قرار داده باشید. موضوعات جذاب مطابق با اتفاقات روز را به صورت مجله در کتابخانه مطب قرار دهید. برای انتخاب طرح مورد نظر کمی وسواس به خرج دهید. این کتابخانه شاید سال ها برای شما باقی بماند به همین دلیل یک انتخاب صحیح می تواند ارزش زیادی داشته باشد.

کتاب ها روح دارند!

تعجب نکنید. کتاب ها حرف های زیادی برای شما دارند. با وجود آن ها می توانید از فضای بی روح و خشک در مطب خود خداحافظی کنید. گوشه ای از مطب خود را برای طراحی یک کتابخانه در نظر بگیرید. ابعاد آن کاملا به فضای داخلی مطب شما بستگی دارد. اگر برای فضای داخلی محدودیتی نداشته باشید، یک قسمت از مطب به طراحی کتابخانه اختصاص دهید.

این کتابخانه می تواند به یاری معماری داخلی ساختمان به صورت یک قاب داخل دیوار طراحی گردد. اگر از جنس چوب باشد نمای زیبایی به این سمت از مطب شما می دهد. عنصر چوب یکی از محبوب ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان هاست که هیچ وقت از مد نمی افتد.

می توانید برای طراحی خلاقانه کتابخانه از کتابخانه های عظیم الگو بگیرید. حتما دیده اید که در قسمت پایینی کتابخانه یک قسمتی برای نشستن قرار می دهند. شما هم از این طرح می توانید برای طراحی کتابخانه خود بهره ببرید. همچنین برای طبقات پایینی کتابخانه پیشنهاد می کنیم کتاب های ویژه خردسالان را قرار دهید تا آن ها خودشان بتوانند کتاب ها را آنالیز نمایند و بدون احتیاج به فردی سرگرم شوند.

داخل قفسه های با سلیقه خود چند مجسمه و گلدان قرار دهید. با وجود گل و گیاه به عنصر چوب جان ببخشید. یک ترکیب بی نظیر از گیاهان، چوب و کتاب حس خوبی در این قسمت از مطب شما ایجاد خواهد نمود.

به ما امتیاز بدهید

[Total: 1 Average: 5]منبع: ویرا معماری
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 992

به "طراحی خلاقانه کتابخانه در مطب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خلاقانه کتابخانه در مطب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید