بازسازی آشپزخانه قدیمی

به گزارش کد الکترونیک، آشپزخانه قدیمی

یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای آشپزخانه می باشد، در واقع قلب هر خانه ای حساب می گردد و هر خانم خانه دار ترجیح می دهد آشپز خانه ای نو و تازه رنگ شده با دیوارهای سنگی و زمین سرامیک با لوله کشی درست و سالم داشته اشد تا یک آشپزخانه قدیمی که مدام لوله هایش می گیرد و دارای پنجره های بسیار کم و کوچکی می باشد و روشنایی کمی وارد فضای آشپزخانه می گردد، داشته باشد.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

آشپزخانه ها به دلیل رفت و آمد مداوم به آنجا، آشپزی، شست و شو، بخارات غذا و کتری، باید از نظر نکات بهداشتی و قواعد بازسازی به شدت رعایت گردد و عملیات بازسازی تحت نظارت و اصول ایمنی انجام گردد.

بازسازی آشپزخانه

قبل از انجام آغاز هرکاری باید برای بازسازی آشپزخانه تان برنامه ریزی کنید تا متوجه شوید کدام قسمت ها دچار خرابی و مسائل بیشتری است و باید برای کجاها وقت بیشتری بگذارید تا سر وقت به نحو احسنت کارتان را به خاتمه برسانید.

یکی از مزایای برنامه ریزی و نوشتن مواردی که باید تهیه کنید تا برای بازسازی از آن ها بهره ببرید، این است که تقریبا هزینه کلی بازسازی ساختمان قدیمی دستتان می آید و می توانید متناسب با بودجه تان مراحل بازسازی را پیش ببرید.

شما می توانید با ایجاد قفسه هایی با رنگ روشن و یا تیره (متناسب با رنگ کلی آشپزخانه و خانه) در بالای کابینت های خود و با چیدن وسایل هایتان روی آن قفسه ها، آن ها را به نمایش بگذارید، تا پویایی، تحرک و انرژی زیادی به آشپزخانه هایتان ببخشد.

بازسازی آشپزخانه

چیدمان نامرتب و درهم کابینت ها و عدم هماهنگی بین رنگ های آن ها می تواند آشپزخانه تان را کوچک تر چیزی که هست نشان بدهد و فضا را دلگیر کند.

بازسازی کابینت های آشپزخانه

یکی از مناسب ترین و ارزان ترین راهکارها که در آشپزخانه تغییر زیادی ایجاد می نماید، رنگ دیوارها و تغییر رنگ کابینت ها می باشد، رنگ جز مواردی است که هزینه چندانی ندارد و در مقابل تغییرات چشم گیر و شگفت انگیزی می تواند در فضا به وجود بیاورد.

همچنین تعویض کلی کابینت ها و یا متناسب با فضایی که در اختیار دارید می توانید فرم کلی کابینت ها را تغییر دهید، این امر در ایجاد تنوع نیز یکی از موارد مهم در بازسازی ساختمان قدیمی به شمار می رود، به عنوان مثال اگر آشپزخانه تان کابینت های چوبی و رنگ پریده و شکسته دارد، بهتر است ان را با کابینت هایی مانند ام دی اف و یا فایبر گلاس یک تغییر بسیار زیبا در آشپزخانه به وجود بیاورید.

بازسازی کف آشپزخانه

یکی از مهم ترین قسمت های هر آشپزخانه کف آن می باشد زیرا که به دلیل رفت و آمد مداوم و رطوبت و شست و شوی آشپزخانه اگر کف آن را به خوبی بازسازی نکرده باشید می توانند هم از نظر بهداشت و هم از نظر اقتصادی مسائل زیادی به وجود بیاورد.

بازسازی کف آشپزخانه

معمولا برای کف آشپزخانه ها از سرامیک، سنگ و یا کاشی یا بعضی کفپوش های ضد آب استفاده می نمایند، شما می تواند متناسب با سلیقه و شکل و شمای کلی آشپزخانه و طرح دیوارتان، مدل های طرح دار را برای سرامیک، سنگ یا کاشی در نظر بگیرید و یا اگر به کفپوش علاقه بیشتری دارید می توانید آن را با توجه به رنگ کابینت ها انتخاب کنید.

پیشنهاد ما برای رنگ کفپوش آشپزخانه، رنگ های تیره تر است زیرا که جای لک ها و کثیفی ها را کمتر نشان میدهد.

اهمیت نورپردازی آشپزخانه در بازسازی

معمولا خانم ها ترجیح می دهند آشپزخانه ای پر نور داشته باشند تا علاوه بر انرژی مثبتی که به آن ها می دهد، می توانند به راحتی آشپزی نمایند و هنگامی که هوا تاریک می گردد نیازی به نور هود و یا نور موبایل پیدا ننمایند. یکی دیگر از دلایل اهمیت وجود نور کافی در آشپزخانه این است که کم نور بودن آنجا می تواند فضا را کوچک تر نشان دهد.

از این رو یکی از مهم ترین مسائلی که در بازسازی آشپزخانه باید به آن اهمیت دهید نورپردازی آشپزخانه می باشد، استفاده از نورهای مخفی در کابینت ها و یا نورپردازی در کابینت ها ویترینی نیز جلوه خاصی به آشپزخانه تان می بخشد.

نورپردازی های بالای اپن آشپزخانه هم بسیار می تواند مفید باشد و در مواقعی که هوا تاریک تر است می توانید با روشن کردن آن ها از فضا لذت ببرید.

نورپردازی در آشپزخانه

سخن آخر

یک آشپزخانه هر چند ساده اما با ظرافت ها و نکات اصولی رعایت شده در بازسازی آشپزخانه می تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی خانه تان داشته باشد، زیرا که آشپزخانه مهم ترین قسمت هر خانه ای است.

پس اگر دکوراسیون آشپزخانه تان قدیمی شده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد، حتما در کوتاه ترین زمان ممکن برای بازسازی آن اقدام کنید تا سریع تر مسائل فنی آن برطرف گردد تا بتوانید ساعات زیادی را با آرامش فکری در آنجا سپری کنید.

منبع: رویا مال
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1332

به "بازسازی آشپزخانه قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آشپزخانه قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید