طالبان: آمریکا با درس از گذشته افغانستان نیروهایش را خارج کند

به گزارش کد الکترونیک، طالبان اعلام نمود که آمریکا در 18 سال گذشته در افغانستان پیروز نشده و در آینده نیز نخواهد شد بنابراین با درس دریافت از سرنوشت اشغالگران در گذشته این کشور را ترک کند.

طالبان: آمریکا با درس از گذشته افغانستان نیروهایش را خارج کند

به گزارش دفتر منطقه ای کد الکترونیک، در حالی که نزدیک به 18 سال از حمله آمریکا به افغانستان می گذرد، طالبان با انتشار مطلب در وبسایت رسمی این گروه نوشت که در طول این سال ها اشغالگران و رژیم دست نشانده آن ها نه تنها پیروزی نداشته بلکه به فروپاشی و شکست در افغانستان نزدیک می شوند.

طالبان با تاکید بر اینکه آمریکا در طی این سال ها در افغانستان پیروز نشده تاکید نمود که واشنگتن پس از این نیز نمی تواند پیروز گردد.

در ادامه این مطلب آمده است: باوجود هزینه های چند صد میلیارد دلاری آمریکا در افغانستان، واشنگتن پیروز به دستیابی به اهداف خود نشده و قادر نبوده دولتی کارآمد و مردمی را در افغانستان برقرار کند.

طالبان تاکید نمود که پیروزی نظامی آمریکا در افغانستان امکانپذیر نیست و اگر این امر ممکن بود در دوران دولت بوش و اوباما و با حضور 150 هزار نظامی خارجی این امر محقق می شد.

در ادامه این نوشتار آمده است: تاریخ و تجربه ثابت نموده که هیچوقت نیروهای بیگانه در افغانستان پیروز نشده اند و استعمارگران هرچقدر نیز به نیروی نظامی متوسل شوند در نهایت با شکست روبرو خواهند شد.

طالبان در پایان نیز از آمریکا خواست تا از گذشته درس گرفته، اشتباهاتش را تکرار نکند و تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

لازم به ذکر است که یکشنبه هفته گذشته و در حالی که طالبان و آمریکا در آستانه توافق قرار داشتند رئیس جمهور آمریکا دیدار مخفیانه و از پیش معین شده با طالبان و همچنین مذاکرات با این گروه را لغو کرد.

ترامپ در حالی دلیل توقف گفت وگوها را کشته شدن یک نظامی آمریکایی در یکی از حملات طالبان مطرح کرد که دو طرف توافقی برای آتش بس نداشتند و آمریکا نیز حملات خود را علیه این گروه افزایش داده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 508

به "طالبان: آمریکا با درس از گذشته افغانستان نیروهایش را خارج کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا با درس از گذشته افغانستان نیروهایش را خارج کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید