سوغاتی، غذا و رستوران های گرجستان

به گزارش کد الکترونیک، قبل از سفر به گرجستان و رزرو تور گرجستان با سوغاتی، غذا و رستوران های گرجستان آشنا شوید

سوغاتی، غذا و رستوران های گرجستان

سوغاتی های گرجستان

سوغاتی های گرجستان بسیار متنوع و زیبا هستند. انواع سوغاتی های گرجستان عبارتند از: صنایع دستی مختلف و رنگارنگ با معماری بسیار زیبا شامل انواع مجسمه های فلزی و چوبی، بشقاب های رنگارنگ که در مرکز آنها نقوشی از شهر تفلیس و کشور گرجستان نقش بسته است و …

فرش و گلیم های مختلف با معماری زیبا و جالب و رنگ آمیزی منحصر به فرد یکی دیگر از سوغاتی های گرجستان محسوب می گردد. کلاه های نمدی و لباس هایی ضخیم که عمدتاً از پشم بز تهیه می شوند یکی دیگر از سوغاتی های گرجستان می باشد.

سوغاتی کشور گرجستان علاوه بر موارد مذکور شامل انواع خنجر و شمشیرهای تزئینی و پیاله هایی که از شاخ گاو و بزکوهی درست می شوند و در کل سوغات گرجستان متنوع و جالب است.

غذاهای گرجستان

مهمترین غذاهای گرجی خاچاپوری (khachapuri)، خینکالی (Khinkali)، چاناخی (Chanakhi) هستند.

خاچاپوری از آرد، پنیر، روغن و تخم مرغ تشکیل شده و لازم نیست با نان و برنج خورده گردد. از آنجا که این غذا پروتئین کافی به بدن می رساند و گرجی ها عادت به صرف غذای سنگین در طول روز ندارند، بسیاری از آنها به خوردن یک خاچاپوری برای ناهار قناعت می نمایند.

چاناخی از تکه های بادنجان، گوشت بره، گوجه درسته پخته و فلفل سبز به همراه سبزیجات و سیر تشکیل شده است.

خینکالی نیز خمیرهای پخته شده ای است که در آن گوشت چرخ نموده و فلفل سیاه قرار داده اند. سالاد سزار هم سالاد معروف آنهاست که پیشنهاد می گردد به همراه تمامی غذاهای گرجی صرف گردد.

رستوران های گرجستان

سایه های متخی

سایه های متخی یک موزه-رستوران است که با آثار هنری و مردم شناسی گرجستان تزئیین شده است. شما می توانید اتمسفر تفلیس قدیم را در این رستوران تجربه کنید. فضای این رستوران به منظور اجرای تئاتر در سایه های متخی طراحی شده است. اگر به دنبال چشیدن طعم واقعی غذاهای گرجی هستید، حتماً به این رستوران بروید.

دزویلی ساخلی

دزویلی ساخلی یعنی خانه قدیمی. خانه قدیمی در پاییندستِ رودخانه کورا قرار گرفته است و بسیار هم گران است، غذاهای محلی سرتاسر گرجستان را در این رستوران با بهترین کیفیت می توان پیدا کرد، همچنین موسیقی گرجی و پایکوبی محلی گاهی در هنگام صرف شام در محل رستوران اجرا می گردد.

تِرِمُک

ترمک رستوران یا یک کلبه دنج و کوچک به سبک روسی است. بلینی و ماکارونی و به خصوص پنکیک های رستوران بسیار معروفند. پنکیک ها با قارچ، گوشت، خامه، پنیر و میوه عرضه می شوند. اگر هم هوس غذای روسی یا اکراینی داشتید، این رستوران انتخاب مناسبی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 852

به "سوغاتی، غذا و رستوران های گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی، غذا و رستوران های گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید