تور ارمنستان: برترین رستوران های ایروان برای صرف غذاهای سنتی ارمنی

به گزارش کد الکترونیک، غذاهای سنتی ارمنی مانند تاریخ کهن این کشور قدمت زیادی دارند. تنوع زیاد غذاهای ارمنستان باعث شده مردم این کشور به غذاهای سنتی شان افتخار نمایند. امروز در مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی برترین رستوران های ایروان می پردازیم تا اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید از غذاهای ارمنی این رستوران ها لذت ببرید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور ارمنستان: برترین رستوران های ایروان برای صرف غذاهای سنتی ارمنی

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

رستوران دلماما با غذاهای سنتی ارمنی

اگر در پی تجربه ای منحصربفرد هستید حتما به رستوران دلماما در ایروان سر بزنید. این رستوران دارای غذاهای سنتی ارمنی است که به برترین شکل طبخ می شوند. همانطور که از نام این رستوران تعیین است، غذای اصلی آن دلمه است. در این غذا گوشت چرخ نموده در برگ های تازه انگور پیچیده می شوند. این رستوران در تهیه این غذا تغییر کوچکی به کار برده و آن این است که به جای گوشت چرخ نموده از یک برش گوشت راسته گوساله که با فلفل و رزماری طبخ شده است استفاده می نماید. این غذا همواره با ماست و سس سیر سرو می گردد.

رستوران لواش با غذاهای سنتی ارمنی

در رستوران لواش غذاهای سنتی ارمنی مخصوصا لقمه های صبحانه سنتی سرو می شوند. لواش نان سنتی ارمنی است که ظاهری شبیه تورتیلا و نان لواش ایرانی دارد. زمانی که وارد این رستوران می شوید، مراحل پخت نان لواش را در طبقه اول این رستوران می بینید. منوی این رستوران ترکیبی از غذاهای محلی است. شما می توانید محصولات متنوع کشاورزی را که مستقیم از مزرعه به این رستوران می آیند تهیه کنید. این محصولات عبارتند از: تخم مرغ، خامه ترش، پنیر، سرشیر و عسل.

برترین رستوران ایروان ، رستوران انوش

رستوران انوش در هتل ریپابلیکا در ایروان واقع شده است. این رستوران یکی از رستوران های لوکس و گران ایروان است که غذاهای سنتی ارمنی را با برترین و تازه ترین مواد اولیه سرو می نماید. محیط داخلی این رستوران فضایی خوشایند را برای میهمانان فراهم نموده است تا در آرامش به صرف غذایی بپردازند که به وسیله برترین سرآشپزها طبخ شده است. منوی این رستوران بسیار متنوع است و شامل سالاد، سوپ، غذاهای گوشتی، غذاهای گیاهی، پیش غذاهای سرد و گرم، باربیکیو و دسر است.

برترین رستوران ایروان ، رستوران توسپیا

رستوران توسپیا یکی از برترین مکان ها برای صرف غذاهای سنتی و مدرن ارمنستان است. موسیقی آرامش بخش این رستوران لذت تجربه صرف غذا را برای میهمان دوچندان می نماید. منوی این رستوران شامل غذاهی متنوعی از جمله غذاهای گوشتی و گیاهی است که به صورت کبابی، آب پز و … سرو می شوند.

برترین رستوران ایروان ، رستوران هین زانگزور تاورن

اگر می خواهید علاوه بر غذاهای خوشمزه ارمنستان از موسیقی این کشور هم لذت ببرید، در روزهای پنج شنبه، آدینه و شنبه به رستوران هین زانگزور تاورن سر بزنید. در این روزها می توانید شاهد مرنام موسیقی و پایکوبی سنتی ارمنستان باشید. منوی این رستوران به قدری متنوع است که انتخاب غذا قطعا برای شما سخت خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که پرسنل مهربان این رستوران با کمال میل شما را در انتخاب غذای مناسب هدایت می نمایند و حتی ممکن است کمی از غذاهای سنتی ارمنی را به عنوان نمونه برای شما بیاورند.

رستوران مرتاقه باغذاهای سنتی ارمنی

سفر به ارمنستان بدون امتحان کردن غذای سنتی و خوشمزه ارمنستان به نام لاه ماجون کامل نمی گردد. این غذا که به پیتزای ارمنی هم معروف است در رستوران مرتاقه سرو می گردد. رستوران مرتاقه غذاهای خود را در محیطی دنج، آرام و صمیمی سرو می نماید. غذاهای این رستوران با مواد تازه طبخ می گردد. سرآشپزهای این رستوران خمیر را آماده نموده و گوشت چرخ نموده را که با سبزیجاتی چون جعفری، گوجه فرنگی و پیاز ترکیب شده روی خمیر اضافه می نمایند. این غذا به همراه لیمو ترش و دوغ سرو می گردد.

برترین رستوران ایروان ، رستوران مر کیوق

رستوران مرکیوق یکی دیگر از رستوران های معروف ایروان است که به علت غذاهای خوشمزه سنتی ارمنی از جمله انواع پنیرها و کفتا که نوعی کوفته است که با گوشت گاو یا گوسفند تهیه می گردد، معروفیت دارد. اجرای موسیقی زنده یکی دیگر از ویژگی های این رستوران است که تجربه صرف غذا را برای میهمانان لذت بخش تر می سازد و خاطره ای زیبا از سفر به ارمنستان را برای شما به ارمغان می آورد. دکوراسیون داخلی این رستوران ارمنی است و فرش های سنتی ارمنی را می توانید در این رستوران ببینید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2021

به "تور ارمنستان: برترین رستوران های ایروان برای صرف غذاهای سنتی ارمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: برترین رستوران های ایروان برای صرف غذاهای سنتی ارمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید