ساخت اجاق هیزومی با آجر در باغ

به گزارش کد الکترونیک، برای داشتن یک منقل و اجاق گاز هیزومی در دسترس، می توانید با آجر و سیمان خودتان به راحتی در خانه آن را درست کنید و لذت ببرید.

ساخت اجاق هیزومی با آجر در باغ

همراه داشتن منقل و راه اندازی آن برای دورهمی ها، جزو کارهای سختی است که معمولا در مهمانی ها یا مسافرت بر عهده آقایان است؛ اما برای حل این مشکل راه حلی وجود دارد که آقایان هم در مهمانی ها بتوانند از دورهمی لذت ببرند؛ با ساخت اجاق هیزومی در باغ و یا حیاط خانه خود، همواره یک منقل آماده و دسترس خواهید داشت که در کوتاه ترین زمان، کباب های خوشمزه را به شما تحویل می دهد؛ چنانچه تمایل دارید با نحوه ساخت باربیکیو با آجر آشنا شوید، تا انتها این مطلب با کد الکترونیکمگ همراه باشید.

https://video.delta.ir/mp4/2023/08/Making%20a%20wood%20stove.mp4

نحوه ساخت اجاق هیزومی

روش های مختلفی برای ساخت اجاق هیزومی در حیاط وجود دارد و شما می توانید آن را به هر شکلی که می خواهید درست کنید؛ اما در این مطلب ساده ترین روش ساخت اجاق گاز هیزومی با اجر را توضیح داده ایم که با عمل به مراحل آن، به راحتی می توانید یک اجاق هیزومی در خانه داشته باشید.

مرحله اول ساخت اجاق هیزومی

در ابتدا گوشه ای از حیاط یا باغ را برای ساخت اجاق گاز هیزومی در نظر بگیرید؛ سپس با استفاده از یک خط کش یا یک تکه چوب، مقدار اجاق را به دلخواه خود علامت بزنید.

مرحله دوم

ابتدا ماسه و سیمان را آماده کنید و برای راحتی کار بهتر است از یک دستیار یاری بگیرید؛ سپس در این مرحله آجرها را از لبه روی خطی که کشیده اید، دور تا دور به یاری سیمان بچسبانید. وقتی محدوده کار شما معین شد، آغاز کنید آجرهای وسط را بچینید.

مرحله سوم

در این مرحله کار کمی راحت تر می گردد و شما می توانید به همین ترتیب و مطابق فیلم آجرها را روی یکدیگر قرار دهید؛ توجه داشته باتشید که ارتفاع اجاق هیزومی شما کاملا سلیقه ای است.

مرحله چهارم ساخت اجاق هیزومی

در این مرحله هنگامی که آغاز به چیدن ردیف دوم آجرها کردید، ضروری است که سطح اجاق را به دو قسمت تقسیم کنید. تا بتوانید یک اجاق گاز و یک منقل را باهم داشته باشید. در این مرحله توجه داشته باشید که از یک تکه ورق فلزی استفاده نموده تا قسمت منقل و اجاق به یکدیگر ربط داشته باشند و بعد آغاز به چیدن آجرها کنید.

مرحله پنجم

مطابق فیلم آجرها را روی یکدیگر بگذارید تا هنگامی که مقدار اجاق گاز مطابق میل خودتان شد؛ سپس برای قسمت اجاق گاز ضروری است که از پشت یک لوله برای هواکش قرار داده تا هیزوم ها به خوبی شعله ور شوند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که سطح منقل شما باید از سطح اجاق گاز کوتاه تر باشد. وقتی که از سطح تراز بودن گاز مطمئن شدید، برای آنکه بتوانید از یک صفحه فلزی برای قسمت اجاق گاز بهره ببرید، ضروری است که داخل اجاق گاز را با یک ردیف آخر تا نیمه بالا بیاورید.(مطابق فیلم) توجه داشته باشید که قسمت مرتبط اجاق گاز و منقل را کیپ نکنید.

مرحله انتهای ساخت اجاق هیزومی

در نهایت ساخت اجاق گاز هیزومی در باغ و یا حیاط شما به انتها رسیده است و بعد از گذشت چند روز کاملا خشک می گردد؛ سپس برای روشن کردن آن می توانید برای قسمت اجاق گاز از یک پایه فلزی بهره ببرید تا هیزوم ها را روی آن قرار دهید؛ برای صفحه گاز نیز می توانید یک تکه ورق فلزی را به همان مقدار برش زده و روی گاز قرار دهید. در نهایت نیز می توانید باقی هیزوم ها را به منقل منتقل کنید و برای کباب از آن بهره ببرید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2425

به "ساخت اجاق هیزومی با آجر در باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اجاق هیزومی با آجر در باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید