رکود مالی میلیون ها ایتالیایی را به کام فقر کشانده است

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: تازه ترین گزارش رسمی منتشر شده در ایتالیا نشان می دهد، میلیون ها نفر از مردم این کشور به علت تشدید رکود مالی و بحران بیکاری، قادر به گرم کردن خانه های خود و یا خوردن گوشت نیستند.

رکود مالی میلیون ها ایتالیایی را به کام فقر کشانده است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از رویترز؛ موسسه آمار ایتالیا در تازه ترین گزارش خود خاطرنشان کرد: بحران مالی و رشد فزاینده نرخ بیکاری موجب شده تا تعداد افراد محروم در این کشور در دو سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یابد.

بر اساس گزارش موسسه آمار ایتالیا، تشدید رکود مالی و افزایش بیکاری موجب شده تا میلیون ها ایتالیایی قادر به گرم کردن خانه های خود نباشند و نتوانند گوشت بخورند.

در حالی که نرخ بیکاری جوانان ایتالیایی به بیش از 40 درصد رسیده است، آمارهای منتشر شده در این گزارش دولت جدید انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا را با چالش های جدی روبرو نموده است.

موسسه آمار ایتالیا در گزارش سالیانه خود اضافه نمود: رکود مالی که در دو سال گذشته بر این کشور سایه افکنده است، فشار زیادی را بر شهروندان عادی ایتالیایی وارد نموده است. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود و با بحران بدهی سنگین، افزایش بیکاری و کاهش شدید رشد مالی روبرو است.

ایتالیا بالاترین نرخ جوانان اروپا را در اختیار دارد که نه شغلی دارند و نه آموزش خاصی دیده اند. این نرخ در ایتالیا به بیش از 23.9 درصد رسیده است. تعداد افرادی که در خانوارهای به شدت محروم ایتالیایی زندگی می نمایند در دو سال گذشته با دو برابر افزایش به بیش از 8.6 میلیون نفر رسیده که این رقم 14 درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

در سال 2012 میلادی از هر پنج خانوار ایتالیایی یک خانوار قادر به گرم کردن خانه خود نبوده است که این رقم نسبت به سال 2010 میلادی دو برابر افزایش نشان می دهد.

درصد خانوارهایی که قادر به تهیه مواد پروتئینی مثل گوشت نیستند نیز در سال 2012 میلادی به بیش از 16.6 درصد افزایش یافته است، این رقم در سال 2011 میلادی به 12.4 درصد و در سال 2010 نیز به کمتر از 6.7 درصد رسیده بود.

تنها 57.6 درصد جوانان تحصیل نموده ایتالیایی طی سال گذشته شغل مناسبی داشته اند که این رقم بسیار کمتر از میانگین اروپا یعنی رقم 77.2 درصدی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 387

به "رکود مالی میلیون ها ایتالیایی را به کام فقر کشانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود مالی میلیون ها ایتالیایی را به کام فقر کشانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید