فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فوریه 2017 شروع خواهد شد

به گزارش کد الکترونیک، نخست وزیر ایرلند انتظار دارد که فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا خاتمه ژوئن یا اوایل فوریه رسما شروع گردد.

فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فوریه 2017 شروع خواهد شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس در مقطع فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، اندا کنی نخست وزیر ایرلند چهارشنبه در سخنانی تاکید نمود: انتظار دارم که ترزا می نخست وزیر بریتانیا فرایند رسمی خروج از اتحادیه اروپا را تا اواخر ژوئن یا اوایل فوریه سال آینده شروع نماید.

وی در ادامه توضیح داد: بی شک این مساله به نخست وزیر بریتانیا مربوط می گردد ولی احساس من از مذاکرات این است که فرایند رسمی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه شروع می گردد.

نخست وزیر ایرلند گفت: مایکل نونان وزیر دارایی ایرلند و فیلیپ هاموند همتای بریتانیایی وی قصد دارند روز پنجشنبه در ایرلند ملاقات و تبادل نظر نمایند.

به نظر می رسد ایرلند بیشترین زیان و آسیب را از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا متحمل خواهد شد.

اظهارات نخست وزیر ایرلند در حالی است که دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی اخیرا در سخنانی ضمن اشاره به مذاکرات اخیرش با ترزا می تاکید نمود: نخست وزیر بریتانیا اعلام نموده است که حاضر است تا مذاکرات رسمی خروج از اتحادیه اروپا را در ژانویه یا فوریه سال آینده شروع کند.

نخست وزیر بریتانیا پیش از این شروع رسمی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا تا انتها سال جاری را رد نموده است.

رهبران اتحادیه اروپا نگرانی خود را نسبت به عدم کامل شدن فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا اواسط 2019 میلادی اعلام نموده اند. ناکامی بریتانیا در خروج از اتحادیه اروپا تا اواسط 2019 میلادی می تواند انتخابات پارلمانی اروپا و انتخاب رئیس جدید اتحادیه اروپا را با مسائل و چالش های جدی روبرو کند.

فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی شروع خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، فرایند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا شروع می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 918

به "فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فوریه 2017 شروع خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فوریه 2017 شروع خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید