رایزنی های پوتین با ترامپ و ملک سلمان ، نفت و مسائل امنیتی محور مذاکرات سران سه کشور

به گزارش کد الکترونیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامگاه یکشنبه تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی گفت وگو کرد.

رایزنی های پوتین با ترامپ و ملک سلمان ، نفت و مسائل امنیتی محور مذاکرات سران سه کشور

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از روسیا الیوم ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامگاه یکشنبه تلفنی با رئیس جمهور آمریکا و پادشاه سعودی گفت وگو کرد.

کاخ کرملین با صدور بیانیه ای درباره جزئیات این گفت وگو گفت که سران سه کشور از توافق به دست آمده برای کاهش تولید داوطلبانه نفت با هدف ثبات در بازار جهانی و تضمین دوام اقتصادی جهانی حمایت کردند.

اوپک پلاس با کاهش 9 میلیون و 700 هزار بشکه ای نفت به توافق رسیده است، توافقی که از آن با عنوان تاریخی یاد شده است و بزرگترین کاهش تولید نفت در تاریخ آن محسوب می شود.

بر اساس اعلام کرملین، پوتین و ترامپ به طور جداگانه درباره اوضاع و تحولات بازار نفت تلفنی گفت وگو کردند و بار دیگر بر اهمیت توافق بزرگ در چارچوب اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید نفت تأکید کردند.

کاخ کرملین افزود که رؤسای جمهور روسیه و آمریکا علاوه بر تحولات بازار نفت همچنین مسائل حیاتی ویژه در خصوص تضمین امنیت راهبردی را مورد بحث و مصاحبه قرار دادند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1075

به "رایزنی های پوتین با ترامپ و ملک سلمان ، نفت و مسائل امنیتی محور مذاکرات سران سه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های پوتین با ترامپ و ملک سلمان ، نفت و مسائل امنیتی محور مذاکرات سران سه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید