دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی و روش اجرای آن در منزل خودمان

به گزارش کد الکترونیک، فرهنگ ژاپنی در جهان شاید یکی از جالب ترین فرهنگ ها در تمام جهان باشد، خصوصا وقتی به دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی نگاه می کنیم، متوجه طرز تفکر متفاوت مردم عادی در شرق دور می شویم. البته طراحی داخلی ژاپنی به خاطر ظهور معماران صاحب سبک و خوش نامی مثل تاداو آندو، توجهات را بیش از پیش به این سبک منحصر بفرد جلب نموده است.

دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی و روش اجرای آن در منزل خودمان

جهت دریافت خدمات آلاچیق پیش ساخته چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

اگر بخواهیم سبک طراحی داخلی ژاپنی را خیلی ساده توضیح دهیم، کلمه ذن حق مطلب را ادا می نماید. آرامشی که از سادگی محیط اطراف به درون ذهن انسان نفوذ می نماید، جزء جدا نشدنی از فرهنگ ژاپنی است. در سبک طراحی ژاپنی، محیط خانه باید تمیز و مرتب بوده و از بهم ریختگی خبری نباشد، همچنین در فضای خانه باید ارتباط نزدیکی با طبیعت و عناصر طبیعی داشت. وقتی متوجه معنا و مفهوم سبک زندگی ژاپنی ها می شوید، خودتان هم علاقه پیدا می کنید چنین سبک و سیاقی را در زندگی روزمره خود داشته باشید. مسلما بهترین راه برای تجربه این استایل از زندگی هر چند به مقدار خیلی کم، تغییر دکوراسیون خانه و استفاده از طراحی و دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی است. در این مطلب با نکاتی مهم برای پیاده کردن این سبک طراحی، همراه با عکس های جالب و زیبا از دکورهای چیده شده به سبک خانه های ژاپنی، از سرتاسر جهان آشنا خواهید شد. گفتنی است که در اینجا فقط به روش های ساده اجرای این سبک در خانه می پردازیم و بعضی روش ها که اجرای پیچیده یا پر هزینه دارند، شامل بحث ما نمی شوند. لطفا تا انتها مطلب همراه ما باشید.

حضور عناصر طبیعی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، فرهنگ ژاپنی عاشق طبیعت بوده و احترام زیادی برای آن قائل می گردد. بهترین راه برای ارتباط نزدیک با طبیعت نیز آوردن عناصر طبیعی به داخل خانه است. گیاهانی ژاپنی معروفی مثل بونسای و بامبو می توانند مقداری فرهنگ ژاپنی را وارد چیدمان منزل نمایند. البته حتما نباید از گیاهانی مثل بونسای و بامبو استفاده کرد، هر گیاه سرسبزی را می توان به خوبی با سبک ژاپنی تلفیق کرد. اما نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد، دوری از مجموعه گیاهان رنگارنگی است که دکوراسیون خانه را اندکی شلوغ نشان می دهند، بنابراین برای اینکه نزدیک ترین حالت ممکن به سبک ژاپنی را داشته باشید، بهتر است از گیاهانی با گل های رنگارنگ استفاده نکنید، صرف اینکه گیاه سرسبز و طبیعی باشد کفایت می نماید.

نمونه ای از طراحی ویژه ساختمان در کره جنوبی

آب عنصر دیگری است که حضورش در دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی لازم و لازم است. صدای آب خیلی سریع باعث آرامش فرد می گردد. برای این کار می توانید دکوراسیون حمام خود را به استایل ژاپنی ها طراحی کنید. استفاده از وان های کاسه ایی شکل که به طور کامل در آن غوطه ور می شوید گزینه بسیار مناسب خواهد بود. این وان ها کوچک بوده و عمق زیادی دارند، داخل شان نیز طوری طراحی شده که فرد هنگام نشستن بسیار راحت باشد، این وان های عمیق و کوچک را می گردد در حمام های کوچک نیز جا داد. با این کار حمام خانه تبدیل به محیطی آرامش بخش مثل چشمه های طبیعی می گردد که انسان از بودن کنار آنها لذت می برد.

مبلمان به سبک ژاپنی

درب های کشویی به سبک خانه های ژاپنی اگرچه یکی از شاخصه های مهم سبک ژاپنی است، اما بخاطر در دسترس نبودن و پیچیده بودن اجرا، استفاده از آنها حداقل در خانه های ایرانی بصرفه نیست. روش ساده تر می تواند استفاده از المان های دیگر، مثل مبلمان به سبک ژاپنی باشد. مبل های ژاپنی ارتفاع کمی دارند، خصوصا وقتی به مراسم چای خوری در اتاق نشیمن توجه می کنیم، اغلب از بالشتک های مخصوص کنار میز چوبی تخت و عظیم استفاده می گردد. برای اجرای ساده این سبک، کافی است از مبلمانی با ارتفاع کم استفده کنید. سعی کنید تمام مبلمان خانه مثل مبل راحتی، میز جلو مبلی، میزهای عسلی و تخت خواب اتاق نیز کم ارتفاع باشند. همچنین حتی الامکان سعی کنید در مبلمان منزل از فریم های چوب طبیعی یا رومیزی های چوبی بهره ببرید، تا ارتباط با طبیعت در استایل کلی خانه حفظ شده باشد.

معماری مکان های مذهبی / آشنایی با کلیسای روبانی در ژاپن

رنگ آمیزی به سبک ژاپنی

دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی عموما از رنگ های ساده، برگرفته شده از طبیعت استفاده می نمایند، رنگ هایی مثل قهوه ای، که از چوب طبیعی گرفته شده، رنگ سبز که رنگ گیاه است و همچنین رنگ خاکستری یا طوسی که رنگ سنگ ها و پوسته زمین است. برای دیوارها عموما از رنگ های مینیمالی مثل سفید و طوسی استفاده می گردد. بطور کلی رنگ در خانه های ژاپنی، باید خیلی ساده بوده و چشم گیر نباشند، درست مانند خاصیتی که رنگ های خنثی دارند، بنابراین سعی کنید المان هایی مثل شلف و قفسه دیواری، دیوارپوش، کفپوش و حتی مبلمان منزل را به رنگ های خنثی انتخاب کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1117

به "دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی و روش اجرای آن در منزل خودمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی و روش اجرای آن در منزل خودمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید