دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه

به گزارش کد الکترونیک، کوتاه بودن سقف، مسئله ای است که در بعضی از منازل وجود دارد. این مشکل نسبتا بزرگی برای طراحی داخلی است.

دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه

ترفندهای بلند نشان دادن سقف

سقف هایی که ارتفاعشان از کف در مقایسه با اندازه استاندارد کمتر است، فضای زندگی را خفه می نمایند. خوشبختانه برای بلند نشان دادن سقف ، ترفندهای دکوراسیون مختلفی وجود دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید. در این نوشتار از کد الکترونیک، این عناصر را تک به تک آنالیز نموده و ترفندهای کارا برای بلند نشان دادن سقف را بیان خواهیم کرد.

آینه قدی

یکی از ترفندها استفاده از آینه های قدی در دکوراسیون است. آینه ها همواره در طراحی داخلی به صورت معجزه عمل می نمایند. از قابلیت آینه های قدی می توان به قدرت بلند نشان دادن سقف اشاره نمود. آینه قدی می تواند دیوار پشت خود را مرتفع نشان دهد. از این راه، کوتاه بودن سقف به چشم نمی آید.

لوستر

نصب لوسترهای سنگین و کشیده در فضاهایی که سقف کوتاهی دارند، یک اشتباه عظیم است. لوسترهایی که تزیینات زیادی دارند و از سقف فاصله می گیرند، سقف را به کف نزدیک تر می نمایند. بهتر است به جای این لوسترها از انواع ساده و مینیمال بهره ببرید.

لوازم بلند

از دیگر ترفندهای دکوراتیو به کار بردن لوازم دکوری بلند است. لوازم دکوری کشیده و بلند باعث ایجاد تصور قرار دریافت در فضایی با دیوارهای مرتفع می شوند. گلدان های بلند، آباژورهای پایه بلند، مجسمه ها و المان های کشیده و تابلوهایی که ارتفاع زیادی دارند از این لوازم دکوری به شمار می فرایند.

تابلو

یکی از روش های ساده برای بلند نشان دادن سقف ، نصب تابلوها در ارتفاع زیادتر نسبت به حالت عادی است. به طور کلی، هر تابلو یا وسیله دکوری دیگری که روی سطح دیوار قرار می گیرد، اگر از کف فضا فاصله گرفته و به سقف نزدیک تر گردد، این حس را ایجاد می نماید که فضا دارای سقف بلندتر و دیوارهای کشیده تری است.

رنگ سقف

رنگ ها همواره جزو تاثیرگذارترین عناصر در دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. از رنگ می توان به عنوان یک راهکار برای بلند نشان دادن سقف استفاده کرد. اگر از یک رنگ روشن برای رنگ آمیزی سقف بهره ببرید، می توانید آن را بلندتر جلوه دهید.

رنگ کف

انتخاب رنگ مناسب برای کف یاری زیادی در این راستا می نماید. قانون انتخاب رنگ در رابطه با کف فضا این گونه می گوید که اگر در کنار انتخاب یک رنگ روشن برای سقف از یک رنگ تیره برای کف بهره ببرید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

شلف ها

به هر میزان که شلف ها را از کف دورتر کنید و به سقف نزدیک تر کنید، ارتفاع سقف از کف را بیش تر نشان می دهید. حتی پیشنهاد می گردد شلف ها و کابینت های آشپزخانه را تا زیر سقف امتداد دهید. با این کار باعث می شوید دیوارها کشیده تر شوند و سقف فضا بلندتر جلوه کند.

نصب پرده

یکی از تکنیک های موثر در طراحی داخلی، نصب میل پرده در ارتفاع است. محل مناسب برای نصب میل پرده در فضایی که سقف کوتاهی دارد، نزدیک سقف است. هر چقدر میل پرده را به سقف نزدیک تر کنید، پرده ها بلندتر به نظر می رسند و این به بلند نشان دادن سقف یاری می نماید. بهتر است پرده ها را نیز بلند در نظر بگیرید، زیرا هر چه پرده ها به زمین نزدیک تر شوند، دیوارها کشیده تر می شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب خانه خود را دلبازتر کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1399

به "دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید