دو مدرسه پویش ایران من در روستاهای حسین آباد خدابنده و ملک آباد استان کرمان افتتاح شد

به گزارش کد الکترونیک، دو مدرسه ابتدایی پویش ایران من با همکاری موسسه خیریه مهر گیتی و حمایت فعالان بخش خصوصی در روستای حسین آباد خدابنده شهرستان فهرج و روستای ملک آباد بخش روداب شرقی شهرستان نرماشیر در استان کرمان افتتاح شد.

دو مدرسه پویش ایران من در روستاهای حسین آباد خدابنده و ملک آباد استان کرمان افتتاح شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط بورسیه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

مدرسه 3 کلاسه ایران من 92 روستای حسین آباد خدابنده با 300 مترمربع فضای آموزشی و 1800 مترمربع محوطه سازی و اعتباری یک میلیارد و 200 میلیون تومان و مدرسه 6 کلاسه ایران من 93 روستای ملک آباد در فضای آموزشی 430 مترمربع و 2 هزار و 200 مترمربع محوطه سازی و اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شده است.

پدرام سلطانی، مؤسس پویش ایران من، طی سخنانی در مراسم افتتاح این مدارس گفت: پویش ایران من ابتکاری است که توسط اعضای اتاق های بازرگانی سراسر کشور در بخش خصوصی در خرداد 93 پایه ریزی شد. این پویش با باور به اینکه زیربنای توسعه در کشور، توسعه آموزشی است راه اندازی شده است. برای اینکه بتوانیم اقتصاد بالنده ای داشته باشیم ابتدا باید زیرساخت های آموزشی را در کشور تقویت نموده و عدالت آموزشی را فراهم کنیم تا با تربیت نیروی انسانی کارآمد جریان توسعه کشور سریعتر پیش رود.

سلطانی اضافه نمود: اولین گام پویش، ساخت 100 مدرسه ابتدایی در مناطق کمتر برخوردار و در 19 استان کشور بوده است.

او با اشاره به انتخاب نام ایران من برای مدارس ساخته شده گفت: معمولاً در طرح های مدرسه سازی، اسامی خیربن و نیکوکارانی را که از ساخت مدارس حمایت نموده اند روی مدارس می گذارند، در حالی که در این پویش تمامی مدارس مزین به نام ایران است. در این اقدام همه دانش آموزان از هر قوم و نژادی می دانند که این وطن متعلق به همه آن هاست و باید عشق و علاقه به کشورشان داشته باشند و آن را تقویت نمایند و همچنین روی مشترکاتشان با یکدیگر و نه تفاوت هایشان سرمایه گذاری نمایند.

مؤسس پویش ایران من شرح داد: در گام بعدی باید با مشارکت جامعه محلی، در ساخت مدارس تحولی ایجاد کرد. با تعریف شعاری تحت عنوان مدرسه، کانون توسعه روستا قصد داریم در جریان ساخت مدارس برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی روستا با همکاری جوانان و اهالی روستا و ایجاد تسهیل گری و مهارت آموزی به توسعه کارآفرینی روستا هم کمک کنیم.

سلطانی خاطرنشان شد: باید بدانیم همگام با توسعه آموزشی، توسعه اقتصادی و تقویت منابع اقتصادی روستا موجب پایداری و مشارکت اهالی در بهبود شرایط آن ها خواهد شد.

سلطانی شرح داد: این پویش میخواهد در جهت توسعه آموزشی، در کارهای محتوایی، ترویجی، توانمندسازی معلمان و فراهم کردن آموزش الکترونیک و آموزش از راه دور اقدام کند. می توان با کمک وزارت ارتباطات در این جهت گام برداشت تا مدارس روستایی بتوانند از اینترنت برخوردار شوند.

وی اضافه نمود: هدف از ساخت این مدارس کمک به عدالت آموزشی در همه مناطق کشور و بهره مندی دانش آموزان از فضای آموزشی مناسب است زیرا وجود فضای آموزشی مناسب هم به دانش آموز در یادگیری دروس و هم به معلم برای خلاقیت و نوآوری در تدریس کمک می نماید.

سلطانی اضافه نمود: جانمایی مدارس در ساخت 100 مدرسه نخست به پیشنهاد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور استان ها بوده اما در فازهای بعدی طی فراخوانی از استان ها با مشارکت جامعه محلی، اهالی و سازمان های مردم نهاد هر استان، درخواست ها دریافت و پس از آنالیز و بازدید محلی با مطالعه میزان مشارکت پذیری جامعه روستایی جانمایی ها انجام خواهد شد.

در ادامه زهرا گیتی نژاد مؤسس و مدیر موسسه خیریه مهر گیتی با اشاره به ضرورت توجه به آموزش گفت: فرزندان این سرزمین اگر کودکی بدی را سپری نمایند در بزرگسالی هم به خود و هم به جامعه آسیب می زنند. اگر جامعه ای سالم و رو به پیشرفت می خواهیم باید دست به دست هم بدهیم و برای بچه ها شرایط خوب زیستی و آموزشی مهیا کنیم.

گیتی نژاد اضافه نمود: پویش ایران من حرکتی از سوی بخش خصوصی برای ادای دین خود در مقابل جامعه و حوزه مسئولیت اجتماعی است. این حرکت الگویی برای تک تک افراد جامعه برای داشتن سرزمینی توسعه یافته تر و زیباتر است.

گیتی نژاد با اشاره به فعالیت های موسسه خیریه مهر گیتی گفت: این موسسه در امور فرهنگی، ساخت مدارس، ارسال کتاب و بورسیه دانش آموزشی و مدرسه کمک فعالیت دارد و تا به امروز 350 مدرسه احداث نموده و یا در حال ساخت دارد.

گیتی نژاد در ادامه بر لزوم اشاعه فرهنگ دوستی و صلح تاکید نمود و از معلمان مدارس افتتاح شده خواست تا زنده بادها را در بین دانش آموزان پر رنگ تر نمایند.

در سرانجام، مراسم کاشت نهال دانش، به عنوان حرکتی نمادین جهت جلوگیری از قربانی شدن دام در مراسم افتتاح توسط نیکوکاران و مسئولان در حیاط مدارس انجام شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 859

به "دو مدرسه پویش ایران من در روستاهای حسین آباد خدابنده و ملک آباد استان کرمان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو مدرسه پویش ایران من در روستاهای حسین آباد خدابنده و ملک آباد استان کرمان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید