دولت ترامپ با طرح سنا برای تحریم ترکیه و هالک بانک مخالفت کرد

به گزارش کد الکترونیک، دولت آمریکا در پیامی به سنای این کشور با طرحی که سناتورها برای اعمال تحریم ترکیه تدوین نموده اند، مخالفت نموده است.

دولت ترامپ با طرح سنا برای تحریم ترکیه و هالک بانک مخالفت کرد

بهترین تجربه سفر را با تور های ارزان قیمت ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، دولت آمریکا اخیرا با ارسال یادداشتی به سنای این کشور، با طرح اعمال تحریم علیه ترکیه مخالفت نموده است.

طرح تحریم های ترکیه که توسط جیم ریش جمهوری خواه و باب منندز دموکرات ارائه شده و در کمیته روابط خارجی سنا به تصویب رسیده، در صورت تأیید نهایی، کاخ سفید را ملزم می نماید علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه اس-400 از روسیه و همچنین یاری به دور زدن تحریم های ایران، تحریم وضع کند.

پایگاه دیلی بیست که به نسخه ای از این یادداشت دست پیدا نموده، نوشته است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا استدلال نموده است که اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل همکاری نظامی با روسیه، صرفا به نزدیک تر شدن آنکارا و مسکو منجر می گردد.

در این طرح، که ترویج امنیت ملی آمریکا و ممانعت از ظهور دوباره داعش نام گرفته، تأکید شده است که تا وقتی که ترکیه سامانه اس-400 را در اختیار دارد، نباید جنگنده اف-35 در اختیار این کشور قرار داد.

کنگره آمریکا، پیش از این در قانون مقابله با رقبای آمریکا به وسیله تحریم، کاخ سفید را مکلف نموده بود که کشورهایی را که از روسیه حجم عمده ای سلاح و جنگ افزار می خرند، تحریم کند. با این وجود، کاخ سفید تا به امروز از تحریم ترکیه خودداری نموده و همین امر موجب خشم نمایندگان کنگره شده است.

در طرح کنونی سنا، بندی هم برای تحریم بانک هالک (خلق) ترکیه که به دور زدن تحریم های ایران متهم است، وجود دارد. هرچند دولت آمریکا از ماه ها پیش راهبرد فشار حداکثری را در قبال ایران پیش گرفته، اما در یادداشت خود به سنا با الزام دولت به تحریم این بانک مخالفت نموده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: تحریم ها علیه بانک هالک، غیرضروری است، چراکه وزارت خزانه داری همین حالا هم از اختیار تحریم بانک هالک، در صورت لزوم، برخوردار است. ملزم کردن رئیس جمهور به اعمال تحریم علیه بانک هالک، اختیارات رئیس جمهور برای اجرای روابط خارجی را محدود می نماید.

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته بود که ترامپ در ملاقات با او قول داده مسئله تحریم های احتمالی علیه بانک هالک را مورد بازبینی مجدد قرار دهد. (جزئیات بیشتر)

دو سال پیش گزارش شد که دولت ترکیه یک شرکت لابی گر نزدیک به ترامپ را برای رایزنی در خصوص بانک هالک به کار گرفته و در کوشش است تا کاخ سفید را متقاعد کند که این بانک نباید جریمه گردد.

دولت ترکیه در ماه های اخیر بارها از اقدامات نمایندگان کنگره علیه آنکارا انتقاد نموده است. روز گذشته سردار کلیچ سفیر ترکیه در واشنگتن با بیان اینکه نمایندگان کنگره آمریکا تصور می نمایند که آنکارا باید آنطور که واشنگتن می خواهد رفتار کند، گفت کشورش به آمریکا نیازی ندارد. (جزئیات بیشتر)

ترکیه همچنین تهدید نموده است که در صورتی که آمریکا این کشور را تحریم کند، ممکن است به خرید سلاح و جنگ افزار از دیگر کشورها روی آورد. گزارش شده است که آنکارا اخیرا برای خرید جنگنده های سوخو 35 با روسیه وارد گفت وگو شده و ممکن است تعداد سامانه های اس-400 خود را هم افزایش دهد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 786

به "دولت ترامپ با طرح سنا برای تحریم ترکیه و هالک بانک مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ترامپ با طرح سنا برای تحریم ترکیه و هالک بانک مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید