دستاوردهای هوایی و فضایی ایران ساخت در هند به نمایش در می آید

به گزارش کد الکترونیک، دستاوردهای هوایی و فضایی ایران ساخت در نمایشگاه دو سالانه هند به نمایش در می آید

دستاوردهای هوایی و فضایی ایران ساخت در هند به نمایش در می آید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی کد الکترونیک، فعالان فناور و متخصص ایرانی، از فراوری علم صرف چندین گام فراتر رفته و به مرحله فراوری محصول و قطعات پیشرفته حوزه هوایی و فضایی وارد شده اند؛ همین موضوع زمینه ساز حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی در رویدادهای بین المللی شده است.

چند سالی می گردد که شرکت های دانش بنیان، بخش قابل توجهی از احتیاجهای مهم صنایع و جامعه را تأمین می نمایند، آمارها و گزارش ها از توانایی کشورمان در فناوری های پیشرفته حکایت دارد. صنعت هوایی و فضایی از پیشرفته ترین این صنایع است.

کشور ما طیف وسیعی از قطعه های مهم و پیشرفته هواپیماها را از الکتواویونیک تا موتور به یاری شرکت های دانش بنیانش می سازد. این دست محصولات که ساختشان آسان نیست و فناوری های خاصی می طلبد، یک توانمندی فناورانه و البته جذاب برای کشورهای منطقه است. همین موضوع موجب شده ظرفیت معرفی دستاوردهای ایران ساخت این حوزه، در نمایشگاه های مختلف منطقه ای، قاره ای و جهانی فراهم باشد.

رضا اصلانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، همین موضوع را زمینه ای برای شروع فعالیت در راه تازه ای عنوان می نماید: از سال 2015 در راستا حضور در رویدادهای مهم صنعت هوایی جهان قدم گذاشتیم. با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی، زمینه حضور ایران در رویدادهای بین المللی صنعت هوایی فراهم شده است می افزاید: در کنار کار فراوری محصولات مهندسی، زمینه حضور شرکت های دانش بنیان داخلی را در رویدادهای بین المللی فراهم نموده ایم. خوشبختانه استقبال خوبی از این توانمندی ها به عمل آمده و به انعقاد قرارداد با شرکت های داخلی رسیده است.

کیفیت بالای ایران ساخت زمینه ساز حضور در رویدادهای بین المللی است

بیشتر اوقات، آشنا نبودن با توانمندی شرکت های دانش بنیان داخلی و قیمت های پایین محصولات دانش بنیان ایران ساخت تردیدهایی را نسبت به کیفیت و کارآمدی این محصولات، ایجاد می نماید. این شائبه به وجود می آید که محصول ساخت داخل کیفیت مطلوبی ندارد که به این قیمت عرضه می گردد؛ در حالی که محصول دانش بنیان ایران ساخت ممکن است نه تنها به همان میزان، از کیفیتی به مراتب بهتر از نمونه های وارداتی هم برخوردار باشد.

اصلانی با اشاره به این موضوع، از پتانسیل ارائه محصولات شرکت های دانش بنیان کشورمان در نمایشگاه هوایی حیدرآباد هند می گوید و می افزاید: این نمایشگاه که به صورت دوسالانه برگزار می گردد، اسفندماه امسال در شهر حیدرآباد هند، میزبان شرکت های توانمند در حوزه هوایی است. این نمایشگاه جزو مهم ترین رویدادهای آسیا در این صنعت به شمار می رود و فرصت خوبی برای شرکت های دانش بنیان داخلی است تا ارتباط و تعامل خود را با فعالان جهانی بویژه از آسیا برقرار نمایند.

این فعال حوزه فناوری هوافضا امیدوار است امسال نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حدأقل 10 شرکت دانش بنیان محصولات و توانمندی خود را در صنعت هوایی در نمایشگاه حیدرآباد هند عرضه نمایند.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران از عضویت 270 شرکت در این اتحادیه اطلاع داد و افزود که حدود 100 عضو این اتحادیه دانش بنیان هستند و در مجموع حدود 10 هزار شغل در مجموعه این شرکت ها وجود دارد.

اصلانی بر اهمیت فرهنگسازی و آشنایی متقاضیان محصولات دانش بنیان با کیفیت و توانمندی ایران ساخت، تأکید می نماید و می گوید: احتیاج مبرم امروز شرکت های دانش بنیان این است که صاحبان صنایع و مدیران، به این باور برسند که محصول دانش بنیان ایران ساخت کارآمد و دارای کیفیت هم پای نمونه های خارجی است. هنوز هم با وجود دستاوردهای بسیار ارزشمند در این صنعت، هستند مدیرانی که اسامی و برندهای خارجی را به محصول دانش بنیان ساخت داخل ترجیح می دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 542

به "دستاوردهای هوایی و فضایی ایران ساخت در هند به نمایش در می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای هوایی و فضایی ایران ساخت در هند به نمایش در می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید