خوزستان سکونتگاه بیش از یک هزار شترمرغ

به گزارش کد الکترونیک، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تعداد های شترمرغ های موجود در استان را بیش از یک هزار قطعه نام کرد.

خوزستان سکونتگاه بیش از یک هزار شترمرغ

عبدالامیر نیرومند معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار از ، با اشاره وجود یک هزار قطعه شترمرغ در استان گفت: شهرستان های بهبهان، رامهرمز، امیدیه، خرمشهر، آبادان، اندیمشک، کارون و سوسنگرد از منطقه ها پرورش دهنده به تعداد می فرایند.

او با اشاره به صدور مجوز برای احداث واحد های تازه، افزایش ظرفیت واحد های موجود، تشکیل زنجیره تولید گوشت شترمرغ در واحد های صنعتی و پیگیری اخذ مجوز تولید در واحد های سنتی و کوچک روستایی افزود: به طور میانگین سالیانه حدود 32 تن گوشت و 9 هزار و 800 عدد تخم شترمرغ در استان تولید و به بازار عرضه می شود.

نیرومند تعداد فعالان در زمینه پرورش شترمرغ را 15 نفر و میزان اشتغالزایی مستقیم را 50 نفر گفت و گفت: بحمدالله شیوع بیماری کرونا ویروس تاثیر چشمگیری برای فرآیند پرورش، تولید و عرضه این محصول باارزش و پرطرفدار نداشته و با توجه به استقبال مردم از گوشت شترمرغ و نیاز استان به این محصول تقاضایی برای صادرات فرآورده های آن ارائه نشده است.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1914

به "خوزستان سکونتگاه بیش از یک هزار شترمرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان سکونتگاه بیش از یک هزار شترمرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید