خرید هزار میلیارد تومان انواع سامانه های راداری در دوره پسابرجام

به گزارش کد الکترونیک، رحمت الله مه آبادی در مراسم شروع دوره های پرورش مدیران آتی صنعت فرودگاهی گفت: پروژه پرورش مدیران آینده صنعت فرودگاهی در تراز جهانی از امروز شروع می گردد تا یکی از مشکلات قدیمی کشور ما در زمینه نبود مدیر متخصص را جبران کند. کشور ما علیرغم دارا بودن منابع مادی و غیرمادی، شرایط مطلوبی در بخش مدیریت نداشته و برخی آن را سوءمدیریت می دانند.

خرید هزار میلیارد تومان انواع سامانه های راداری در دوره پسابرجام

وی ادامه داد: من علت نداشتن شرایط مطلوب در اداره کشور را کم توجهی به بخش مدیریت می دانم. هر چند که معتقدم ریشه سوءمدیریت و فساد مدیریت در کم توجهی به این امر مهم است.

مه آبادی اعلام کرد: این بی توجهی ها سبب گردیده تا هزینه کار سالم نیز افزایش یافته و کار مدیریت حرفه ای و درست، سخت گردیده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: نظام مدیریتی ما با این معضل روبرو است که مدیران سالم و آرمان طلب بیشتر مورد پرسش هستند و پرونده هایی که به دلیل ایرادات قانونی برای آنها ایجاد می گردد بیشتر از مدیرانی است که کاری ننموده اند.

وی با اشاره به اقدامات مدیران فعلی شرکت فرودگاهها در 3.5 سال گذشته گفت: این شرکت نمونه ای از عینیت مدیریت جهادی منسجم، معتقد به کار تیمی و پاسدار بیت المال است. ما امروز به جرم مسئولیت پذیری و کار موفق مواخذه می شویم که ضروری است شرایط کشور از این نظر بار دیگر آسیب شناسی گردد.

مه آبادی ادامه داد: متاسفانه آنچه امروزه در جامعه و رسانه ها می بینیم با اصول دینی ما هم متضاد است و از فرایندی که خلق بر آن بنا گردیده تبعیت نمی کند. خلقت جهان با خلقت مدیران جهان شروع شد و خداوند جهان آفرینش را با تعلیم و تربیت رهبران شروع کرد.

وی یادآور شد: من فعالیت خود در شرکت فرودگاهها را در پائین ترین سطح و کمک کارشناسی شروع نموده ام. در این سه دهه با تعداد زیادی از مدیران فرودگاهی همکاری داشته ام که از سازمان های مختلف نظامی، دولتی، استانداری، شهرداری و حتی سازمان گوشت با فشار مدیران بالادستی به این صنعت آمده اند. ولی چیزی از خود به جای نگذاشته اند.

مه آبادی اعلام کرد: در این 3.5 سالی که در شرکت فرودگاهها حضور داشتم در دو حوزه ناوبری هوایی و مدیریت فرودگاهها فقط به درونِ بخش اعتماد کردم و حاصل آن هزار میلیارد تومان خرید سامانه های فرودگاهی در دوره محدود پسابرجام و اجرای هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در 60 نقطه فرودگاهی و همچنین اتمام طرح های نیمه تمام که برخی از آنها دو دهه معطل مانده بود به همراه نوسازی قریب به اتفاق سامانه های امنیتی، کمک ناوبری و راداری و ساماندهی به بحران فلایت چک را می توان نام برد.

وی در سرانجام در خصوص طرح پرورش مدیران آتی صنعت فرودگاهی گفت: هزار نفر در این طرح ثبت نام نموده اند که 300 نفر انصراف داده و از 700 نفر گزینش به عمل آمد، سیستم را نیز طوری طراحی کردیم که امکان سفارس از جانب اشخاص مختلف برای ورود افراد به این طرح وجود نداشت. طی سه مرحله به 100 نفر منتخب آموزش های تئوریک و عملی و همچنین حضور در فرودگاههای برتر جهان ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حاشیه این مراشم در جمع کد الکترونیک درباره فرایند عملیات حج سال جاری گفت: یکی از موفقیت های ما آمار پائین تاخیرات پروازهای حج بود که در عملیات پروازهای رفت، عملکرد هواپیمایی جمهوری اسلامی از نظر تاخیرات پروازی به مراتب بهتر از رقیب عربی خود بود.

وی درباره ساخت فرودگاه جدید نیز توضیح داد: پیشنهاد داده ایم تا نسل سوم فرودگاهها از این پس بنیانگذاری گردد که شامل اداره فرودگاههای کم هزینه از سوی مردم و دولت های محلی و با منابع غیردولتی است.

به گفته مه آبادی نگاه غیرحرفه ای به صنعت فرودگاهی سبب گردیده تا یا مردم بسیاری از شهرها از فرودگاه محروم شوند یا اینکه هزینه های بالای به مردم بابت فرودگاهداری تحمیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1397 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 76

به "خرید هزار میلیارد تومان انواع سامانه های راداری در دوره پسابرجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید هزار میلیارد تومان انواع سامانه های راداری در دوره پسابرجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید