خبرنگاران بطری های کاغذی نوشابه در اروپا آزمایش می گردد

به گزارش کد الکترونیک، تهران-خبرنگاران- یک شرکت عظیم تولیدکننده نوشابه گازدار که برای سومین سال متوالی به عنوان بدترین آلاینده پلاستیک دنیا شناخته شده است در بخشی از ماموریت بلندپروازنه خود برای از بین بردن زباله های پلاستیکی کوشش دارد تا سال 2030، بطری های کاغذی را در اروپا آزمایش کند.

خبرنگاران بطری های کاغذی نوشابه در اروپا آزمایش می گردد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روزنامه دیلی میل، نمونه اولیه بطری کاغذی این شرکت آمریکایی، تابستان سال جاری و به وسیله یک دوره محدود آزمایشی به صورت آن لاین در مجارستان در دسترس خواهد بود.

در این آزمایش، 2 هزار بطری از یک نوشیدنی پایه گیاهی شرکت کوکاکولا به نام AdeZ، به وسیله خرده فروش آن لاین مواد غذایی به آدرس Kifli.hu ارایه می گردد. با این حال نمونه اولیه این بطری کاملا کاغذی هم نیست و یک لایه پوشش پلاستیکی نیز دارد.

نمونه اولیه این بطری از چوب به همراه یک ماده زیست پایه ساخته شده که نه تنها در برابر مایع بلکه در برابر گازهای موجود در نوشابه های گازدار مقاوم است البته این بطری ها 100 درصد از کاغذ ساخته نشده اند و یک درپوش پلاستیکی و یک لایه پوشش پلاستیکی از جنس پلی اتیلن ترفتالات (PET) بازیافتی دارند.

با این حال شرکت کوکاکولا ادعا می نماید که این شرکت هنوز سرگرم فعالیت در زمینه فراوری یک بطری کاملا کاغذی است که بتواند مانند هر نوع کاغذ دیگری بازیافت گردد.

این شرکت متعهد شده است تا برای مقابله با زباله های پلاستیکی و کاهش ردپای کربن خود، بطری یا قوطی هر یک از محصولات خود را که در سراسر دنیا به فروش می رساند تا سال 2030 جمع آوری و بازیافت کند.

این غول نوشابه سازی سال گذشته برای سومین سال متوالی به عنوان بدترین آلاینده پلاستیک دنیا انتخاب شد و پس از آن شرکت های نستله و پپسی قرار داشتند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1616

به "خبرنگاران بطری های کاغذی نوشابه در اروپا آزمایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بطری های کاغذی نوشابه در اروپا آزمایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید