حقوق بیماران روان رعایت نمی گردد

به گزارش کد الکترونیک، تهران (پانا) - دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه مسائل مالی را یکی از عوامل تهدیدکننده سلامت روان در جامعه دانست.

حقوق بیماران روان رعایت نمی گردد

به گزارش ستاد سمن های شهر تهران، دکتر ناصر قاسمزاد در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن ها و شش عضو شورای شهر تهران در محل سالن کنفرانس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران برگزار گردید، گفت: سلامت روان موضوع مهمی است که مورد بی توجهی و غفلت فراوان قرار گرفته و من امیدوارم در این هفته فرصتی فراهم گردد تا نسبت به این موضوع در میان مردم و مسئولان حساسیت های لازم ایجاد گردد.

او با بیان اینکه 10 درصد از ظرفیت بیمارستان های دولتی باید به سلامت روان و ارائه خدمات در این حوزه اختصاص پیدا کند، گفت: اما آیا در حال حاضر چنین اتفاقی اتفاق افتاده است؟ تنها دو بیمارستان روزبه و امین آباد به موضوع روان اختصاص دارد که آن هم برای یک مراجعه ساده باید دو ماه در نوبت انتظار ماند. مراکز خصوص هم هزینه های سرسام آوری دارند و برای یک هفته پذیرش بیمار دارای مشکل روانی و مراقبت از او دست کم باید 20 میلیون تومان پرداخت گردد.

این روانشناس با تاکید بر اینکه مسائل مالی موجود در جامعه سلامت جسم و روان را نیز به مخاطره انداخته است، گفت: طبق آمارها حدود 77 درصد روانپریشی ها در شهرهای عظیم است و باید نسبت به این موضوع حساس باشیم.

دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه با بیان اینکه حقوق بیماران روان رعایت نمی گردد، توضیح داد: متاسفانه باید بگویم که حمایت دولتی خاصی از بیماران روان وجود ندارد و باید این موارد مورد توجه باشد.

قاسمزاد همچنین با اشاره به هفته سلامت روان گفت: امیدوارم دراین هفته به تمام ابعاد سلامت روان توجه ویژه ای صورت بگیرد. همچنین از مدیریت شهری نیز تقاضا داریم که در اتخاذ تصمیمات و اجرای برنامه های خود از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده بیشتری کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1406

به "حقوق بیماران روان رعایت نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق بیماران روان رعایت نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید