حضور سه مستند ایرانی در جشنواره فیلم های ورزشی میلان

به گزارش کد الکترونیک به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم های ورزشی میلان از 17 آبان ماه 99 در کشور ایتالیا آغار به کار نموده است و تا 21 آبان نیز ادامه دارد. در این دوره جشنواره، فیلم های مستند جایی برای فرشته ها نیست ساخته سام کلانتری و ملوانان تنها به دریا نمی فرایند به کارگردانی الله کرم رضایی زاده که در این مرکز تهیه شده اند، همراه با مستند شهسوار ساخته علی شاه محمدی به نمایندگی از سینمای مستند ایران حضور دارند.

حضور سه مستند ایرانی در جشنواره فیلم های ورزشی میلان

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

جشنواره میلان از مهمترین جشنواره های ورزشی جهان است که سال جاری به دلیل بیماری کووید 19 به صورت آنلاین برگزار می گردد. در این جشنواره 140 فیلم ورزشی از میان بهترین و پیروز ترین فیلم های ورزشی جهان به نمایش در می آیند که این آثار توسط کمیته بین المللی المپیک انتخاب شده اند.

پخش بین المللی جایی برای فرشته ها نیست و ملوانان تنها به دریا نمی فرایند برعهده مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

جایی برای فرشته ها نیست مستندی درباره تیم ملی دختران اسکیت هاکی ایران و مسائل پیچیده آنان در راه مسابقات آسیایی کره جنوبی است که ورزش، بهانه ای برای وارد شدن به زندگی این دختران شده است. این فیلم طی ماه های اخیر در گروه سینمایی هنر و تجربه و پلت فرم نمایش درخواستی فیلیمو و نمآوا اکران عمومی شده است.

مستند ملوانان تنها به دریا نمی فرایند هم با اشاره به افتخارات تیم ملوان بندرانزلی در تاریخ فوتبال ایران، روایتگر دلبستگی و همدلی کم نظیر اهالی بندرانزلی به این تیم محبوب و ریشه دار است.

شهسوار نیز با بهره گیری از فیلم های آرشیوی، عکس ها و اسناد دیده نشده و مصاحبه با افراد سیاسی و ورزشی که تعداد زیادی از آنها اکنون در قید حیات نیستند و با آنالیز زوایای پنهان زندگی ورزشی، اجتماعی و سیاسی غلامرضا تختی سعی در ارائه تصویری واقعی از این پهلوان ملی و قهرمان بین المللی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1396

به "حضور سه مستند ایرانی در جشنواره فیلم های ورزشی میلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور سه مستند ایرانی در جشنواره فیلم های ورزشی میلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید