حضور زنان با پوشش اسلامی علاوه بر مدال آوری حاوی پیغام برای جهانیان است

به گزارش کد الکترونیک، خبرگزاری خبرنگاران- معاون اول رییس جمهور تاکید نمود: انتظار مردم موفقیت بیش از پیش ورزشکاران ایرانی در مسابقات پارالمپیک و المپیک توکیو است.

حضور زنان با پوشش اسلامی علاوه بر مدال آوری حاوی پیغام برای جهانیان است

به گزارش خبرگزاری کد الکترونیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اقای دنیاگیری در جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی که صبح امروز (دوشنبه) به ریاست وی برگزار گردید با اشاره به اهمیت توسعه ورزش همگانی در کشور و اهتمام ویژه به مسایل ورزشکاران و قهرمانان ملی، تاکید نمود: حضور با نشاط جوانان در میادین ورزشی از اولویت های مهم برای مسئولان و مردم ایران است و می تواند به تقویت نشاط و امنیت ملی منجر گردد.

معاون اول رییس جمهور در این جلسه به برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو در تابستان اشاره نمود و گفت: این مسابقات مورد توجه بیشتر کشور های دنیا است تا جایی که عیار کشور ها نسبت به یکدیگردر این مسابقات سنجیده می گردد.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در این جلسه در مورد میزان موفقیت کشور در هشت دوره قبلی مسابقات المپیک گفت: سهم ورزشکاران کشور از این 8 دوره شرکت در مسابقات المپیک قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 4 طلا بود، در حالیکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت دوره شرکت 17 مدال طلا توسط ورزشکاران ایرانی در این مسابقات کسب شده است. با این وجود مردم انتظار دارند با توجه به توانمندی و ظرفیت جوانان و ورزشکاران ایرانی رتبه کشور بیش از پیش در این میدان ورزشی ارتقا یابد.

دنیاگیری با بیان اینکه مردم با حساسیت رقابت ها و مسابقات ورزشکاران ایرانی را دنبال می کنند و با شکست یا پیروزی قهرمانان خود غمگین و شاد می شوند، گفت: باید دولت و تمامی دستگاه ها در کشور یاری کنند تا مسائل کاروان های اعزامی به مسابقات بین المللی به ویژه المپیک و پارالمپیک به حداقل برسد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه کاروان های ورزشی جمهوری اسلامی ایران پیغام مظلومیت ایران در مبارزه با جنگ مالی و تحریم های ظالمانه را منتقل می کنند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بیش از سه سال است که مورد جنگ مالی و تحریم های شدیدی قرار گرفته که تمامی زمینه های زندگی مردم به ویژه بخش ورزشی تحت تاثیر قرار داده است.

وی توضیح داد: مسائل مالی ناشی از تحریم ها دربخش ورزش تا جایی بود که برای بعضی پرداختی ها به مربیان و ورزشکاران به دلیل اقدامات ظالمانه و تحریم های مالی محدودیت هایی به وجود آمد وگرنه ملت ایران محدودیتی برای حمایت از ورزشکاران خود درعرصه های بین المللی ندارد.

دنیاگیری همچنین به اهمیت حضور زنان در عرصه سیاست گذاری کشور و بخش ورزشی اشاره و تاکید نمود: حضور زنان در عرصه های بین المللی ورزشی و بخش های مختلف کشور جهت گیری اصلی جمهوری اسلامی ایران است و زنان می توانند حداقل نیمی از سهم مالی، مدیریتی و ورزش کشور را داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه رسیدن زنان به صندلی واقعی خود در کشور از سیاست های مهم دولت است، اضافه کرد: ورزش زنان جزو سیاست های وزارت ورزش و شورای عالی ورزش و تربیت بدنی است و باید از دستورالعمل های این شورا در هر جلسه این باشد که موضوعی مرتبط با حضور زنان در ورزش و برطرف محدودیت های آنان مطرح گردد.

وی تاکید نمود: حضور و موفقیت زنان با پوشش اسلامی و با وجود بعضی محدودیت ها علاوه بر مدال آوری یک پیغام فرهنگی برای دنیایان دارد و آن پیغام این است که بانوان ایرانی با رعایت چارچوب های دینی از فرصت ها برای افتخارآفرینی استفاده کامل می کنند.

دنیاگیری همچنین از تمامی دستگاه های ذیربط و وزارت ورزش و جوانان درخواست کرد تا کاروان اعزامی ایران به مسابقات المپیک و پارالمپیک هیچگونه دغدغه های کمبود و مسائل نداشته باشند و به همه دستگاه ها طی یک بخشنامه سریعاً ابلاغ گردد که احتیاج های کاروان های ایرانی هر چه سریعتر مهیا تا با خیالی آسوده به این مسابقات اعزام شوند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت توسعه ورزش همگانی در کشور تاکید نمود: توسعه ورزش همگانی باید در سیاستگذاری ها بطور جد در دستور کار وزارت ورزش و همه دستگاه های کشور و حتی بخش خصوصی باشد.

وی با ذکر خاطره ای از دوران تصدی خود در وزارت صنایع در بازدید از یکی از کارخانه های کشور های خارجی که در بخشی از ساعت کاری تا 20 دقیقه فعالیت مرکز تولیدی تعطیل و کارمندان در پشت میز خود و بصورت ایستاده حرکت های ورزش انجام می دادند، ادامه داد: در این زمینه و حتی در بخش خصوصی کشور الزاماتی در نظر گرفت تا بخشی از ساعات کاری کارمندان و کارگران به ورزش اختصاص یابد.

دنیاگیری با بیان اینکه بعضی در کشور مسئله محیط زیست و ورزش را از اموری فانتزی می دانند، تاکید نمود: ورزش از واجبات و ضروریات زندگی مردم است و باید اقدامات جدی در این زمینه وجود داشته باشد که ساعاتی از زندگی روزانه مردم به امر ورزش اختصاص یابد.

معاون اول رییس جمهور توضیح داد: باید وزارت ورزش و جوانان در زمینه توسعه ورزش همگانی به صورت جدی به این موضوع ورود کند و اهمیت ورزش از همه دستگاه های کشور و بخش خصوصی مطالبه گردد و در صورت عدم اقدامات لازم در این زمینه حتی جرایمی برای سازمان و مرکز تولیدی مربوطه در نظر گرفته گردد.

وی ادامه داد: باید از شهر سالم و فعال به سمت کارخانه فعال حرکت کنیم تا در هر بخشی که عده ای کار می کنند ورزش همگانی الگوسازی گردد.

در این جلسه مقرر شد به منظور فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی فعال و آگاهی بخشی عمومی در حوزه ورزش همگانی، سازمان صدا و سیما با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه های عضو شورای عالی نسبت به اجرای طرح های ترویجی و آموزشی با رویکرد توسعه ورزش همگانی و فعالیت بدنی متناسب با گروه های مخاطب اقدام و ترتیبی اتخاذ گردد تا طی 4 سال آینده موضوع فرهنگ سازی و آموزش ورزش همگانی در برنامه های ورزشی صدا و سیما به میزان 50 درصد افزایش یابد.

همچنین شورای عالی ورزش در راستای توسعه ورزش همگانی و ایجاد زیرساخت های شهری و روستایی متناسب با احتیاج اقشار مختلف مردم، وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاریها) را موظف کرد تا نسبت به بهبود شاخص های سخت افزاری و نرم افزاری ورزش و فعالیت های بدنی در شهر ها و روستا های کشور در قالب اجرای طرح های ملی شهر های فعال و روستا های فعال اقدام نماید.

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز موظف شد نسبت به اجرای برنامه توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی نیروی کار کشور در مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی اقدامات لازم را اتخاذ نماید.

توسعه زیرساخت های ورزشی زودبازده در مناطق روستایی کشور براساس طرح آمایش، دیگر مصوبه این جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی بود که در این راستا وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارتخانه های کشور و جهاد کشاورزی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و همچنین بنیاد مسکن ملزم شدند تا اقدامات و تصمیمات لازم را برای جلسه بعدی این شورا اتخاذ کنند.

همچنین در این جلسه مصوب شد دستورالعمل نحوه تشکیل و برگزاری جلسات شورا و چگونگی فعالیت دبیرخانه این شورا تحت نظر دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی هر چه سریعتر نهایی گردد و تاکید شد کارگروهی از نماینگان دستگاه های حاضر در این شورا با مسئولیت دبیر شورا تشکیل گردد تا دستورالعمل ها در این کارگروه ها مطرح و پس از تصویب در جلسه اقدامات لازم انجام گردد.

ضرورت تدوین سند ملی توسعه ورزش همگانی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود که مقرر شد پس از اقدامات لازم به جلسه بعدی شورای عالی ورزش و تربیت بدنی ارائه گردد.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا المپیاد های ورزشی دانش آموزی که با نظارت وزارت آموزش و پرورش هر ساله انجام می گردد با المپیاد های استعداد های برتر تحت نظر وزارت ورزش و جوانان در قالب یک المپیاد ورزشی برگزار گردد.

در ادامه این جلسه نیز مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فرایند شکل گیری دوباره شورای عالی ورزش و تربیت بدنی در دولت تدبیر و امید ادامه داد: مصوبات این شورا به عنوان مهمترین سند بالادستی محسوب می گردد که اتخاذ سیاست ها در زمینه توسعه تربیت بدنی و همچنین هماهنگ سازی فعالیت های تربیت بدنی و برطرف چالش ها و موانع از مهمترین اهداف تشکیل این شورا است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک و پار المپیک توکیو ادامه داد: شکستن رکورد های سهمیه المپیک از افتخارات مهم دولت تدبیر و امید است.

همچنین نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بازی های المپیک توکیو گزارشی از فرایند برگزاری و چگونگی آماده سازی تیم های ورزشی ایران به این مسابقات ارائه و تاکید نمود: با توجه به بضاعت کشور تنوع کسب سهیمه های المپیک قابل توجه است.

محمد تابع دبیرکل کمیته پارالمپیک نیز گزارشی از سهمیه های کسب شده از کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به پارالمپیک توکیو ارائه کرد.

احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی نیز در این جلسه گزارشی از شرایط ورزش همگانی و چالش های توسعه این عرصه در کشور و همچنین شرایط کم تحرکی ایرانیان و نیم رخ سلامتی مردم ارائه کرد و در ادامه جلسه تاکید شد الگوی توسعه ورزش همگانی هر چه زودتر طراحی گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1806

به "حضور زنان با پوشش اسلامی علاوه بر مدال آوری حاوی پیغام برای جهانیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور زنان با پوشش اسلامی علاوه بر مدال آوری حاوی پیغام برای جهانیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید