جشنواره های گرافیک کشور با چالش آموزش مواجهند

به گزارش کد الکترونیک، برگزیده رتبه اول پوستر یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری معتقد است که یکی از مسائل جشنواره های حوزه گرافیک به حوزه آموزش بازمی گردد.

جشنواره های گرافیک کشور با چالش آموزش مواجهند

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه کد الکترونیک پویا، علی رضا پوراکبری برگزیده رتبه اول پوستر یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی و مدرس کارگاه گرافیک سوگواره دوازدهم با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد در ترویج هنر عاشورایی گفت: در حال حاضر دو رویداد است که به صورت متوالی و سالانه به واقعه عاشورا و آیین های عزاداری آن در حوزه تجسمی می پردازد؛ یکی سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری و دیگری نمایشگاه اسماء الحسنی است.

من از دوران دانشجویی تا به امروز این رویدادها را دنبال می کردم و آنها را از جمله فضاهایی می دانم که امکان دیده شدن را برای دانشجویان و هنرجویان فراهم می کند و در این سال ها همواره تداوم داشته است.

این هنرمند با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: هر رویداد هنری می تواند ارتقا یابد و سوگواره هنر عاشورایی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ شاید به دلیل شرایط اقتصادی این روزها، گاه برگزاری رویدادهایی از این دست و استمرارشان با ابهام روبرو شده است و در چنین شرایطی نمی توانستیم از قبل برای شرکت در آن برنامه ریزی کنیم. فکر می کنم اگر کارگاه ها حداقل 6 ماه پیش از برپایی جشنواره برگزار شوند، بهتر است؛ در این صورت می توان در هر رویداد نگاه ها و طرح های نو و خلاقانه تری را پیش برد.

آثار سوگواره هنر عاشورایی نسبت به دوره های گذشته به مراتب باکیفیت تر شده است اما همچنان می توان افق های تازه تری را به این رویداد تزریق کرد؛ برای مثال امسال موضوع زیارت عاشورا برای سوگواره دوازدهم در نظر گرفته شده است که می توانست موضوع بخش جنبی باشد و موضوعی ملموس تر و عام تر را برای بخش اصلی انتخاب کرد.

پوراکبری با بیان مطلب فوق،درباره فرایند برگزاری و استقبال مخاطبان از کارگاه های دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی گفت: برگزاری کارگاه در استان ها اتفاق خوبی بود؛ در سال های گذشته برگزاری کارگاه ها معطوف به تهران بود اما امسال بیشتر آنها به شهرستان ها رسید؛ فکر می کنم لازم است تعامل با هنرمندان و منتخبان سوگواره پس از برگزاری آن نیز حفظ گردد و نیروهای مستعد در کارهای حرفه ای حوزه هنری به کار گرفته شوند تا جریان آموزش برای آنها نیز امتداد پیدا کند.

وی در سرانجام خاطرنشان کرد: جشنواره های گرافیک در کشور با چالش آموزش روبفرایند و یکی از مسائل مهم این جشنواره ها به ضعف آموزش بازمی گردد؛ در حال حاضر باید تعداد شرکت کنندگانی که از طریق حوزه هنری آموزش دیده و وارد فضای جدی و حرفه ای می شوند، بیش از این باشد؛ چراکه حوزه هنری از بزرگترین متولیان هنر در ایران است.

دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی مشتمل بر 4 بخش نقاشی، پوستر، تصویرسازی و عکس، به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و مؤسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر، اواخر مهرماه جاری با برپایی نمایشگاهی از آثار منتخب در حوزه هنری برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1119

به "جشنواره های گرافیک کشور با چالش آموزش مواجهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره های گرافیک کشور با چالش آموزش مواجهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید