توصیه های تغذیه ای برای مبتلایان به آنفلوانزا، تاثیر مواد غذایی سرو شده در هواپیما بر سلامت جامعه

به گزارش کد الکترونیک، عزتیان گفت: با بهبود تغذیه و غذای سرو شده در سفر های هوایی تاثیر خوبی بر تغذیه سالم مردم خواهیم گذاشت.

توصیه های تغذیه ای برای مبتلایان به آنفلوانزا، تاثیر مواد غذایی سرو شده در هواپیما بر سلامت جامعه

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

رضا عزتیان رئیس اداره مراکز جمعی بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: امروزه میزان مسافرت های مردم به وسیله هواپیما افزایش پیدا نموده و یکی از مسائل مهم، ارتقاء کیفیت تغذیه در سفر های هوایی است.

او ادامه داد: با بهبود تغذیه و غذای سرو شده در سفر های هوایی تاثیر خوبی بر تغذیه سالم مردم و مسافران خواهیم گذاشت. البته باید بگویم که به طور کلی تغذیه در سفر های هوایی بر مبنای پروتکل های بین المللی سازمان هوانوردی و حتی بهداشت جهانی است و هر نوع دستورالعملی در مورد تغذیه هنگام سفر های هوایی باید بر اساس پروتکل های ایکائو باشد.

عزتیان تاکید نمود: ارتقای سواد سلامت کارکنان هواپیما باعث بهبود شرایط سلامت مسافران می گردد به طوری که با کاهش مواد قندی در هنگام و کاستن میزان نمک مواد غذایی سرو شده سبب ارتقاء سلامت مسافران می گردد.

رئیس اداره مراکز جمعی بهبود تغذیه وزارت بهداشت بیان نمود: مصرف شیر و لبنیات تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و برای مقابله با آلودگی هوا تاثیر مثبتی دارد.

او اضافه نمود: یک رژیم غذایی سالم و کامل نقش مهمی در پیشگیری از بروز بیماری های مختلف به ویژه آنفلوانزا دارد، اما این موضوع در کنار انجام یک سری نکات بهداشتی به سادگی انجام پذیر است.

عزتیان با اشاره به اینکه شیوع بیماری آنفلوانزا به وسیله هوا انجام می گردد، گفت: افراد به ویژه گروه های پر خطر باید قبل از مصرف مواد غذایی دست و صورت خود را به طور کامل شست وشو دهند و برای بهبود بنیه بدن و توان برای مقابله با بیماری آنفلوانزا افراد نباید از مصرف ویتامین C غافل شوند. زیرا این ویتامین یاری به سزایی به تقویت سیستم دفاعی بدن می نماید.

رئیس اداره مراکز جمعی بهبود تغذیه وزارت بهداشت یادآوری کرد: برای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزا میوه و سبزیجات را باید جزء سبد غذایی روزانه خود در زمان شیوع این بیماری قرار داد، زیرا این مواد مقاومت بدن را افزایش می دهند.

توزیع شیر در مدارس 7 استان کم برخوردار به صورت پایلوت

او اضافه نمود: مصرف لبنیات به ویژه شیر متاسفانه به دلایل مختلفی مانند افزایش قیمت آن و گرانی در بین خانواده ها و به خصوص افراد کم درآمد کاهش پیدا نموده است و این موضوع تاثیر زیادی بر روی سلامت افراد می گذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 727

به "توصیه های تغذیه ای برای مبتلایان به آنفلوانزا، تاثیر مواد غذایی سرو شده در هواپیما بر سلامت جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های تغذیه ای برای مبتلایان به آنفلوانزا، تاثیر مواد غذایی سرو شده در هواپیما بر سلامت جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید