توسعه همکاری دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین با دانشگاه های چین

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: معاون بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه نانجینگ چین با این دانشگاه اطلاع داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه, روابط توسعه علمی این دو دانشگاه در آینده افزایش می یابد.

توسعه همکاری دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین با دانشگاه های چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

روح اله بیات در گفت وگو با کد الکترونیک در قزوین اظهار کرد: به منظور توسعه روابط علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین و دانشگاه نانجینگ چین، هیئت اعزامی از این دانشگاه جهت بازدید از 3دانشگاه مهم چین برای اجرایی کردن تفاهم های همکاری و نیز امضاء یادداشت تفاهم با مسئولان این دانشگاه ها در خرداد ماه به چین اعزام شدند.

وی اعلام نمود: در این سفر در ابتدا هیئت اعزامی دانشگاه در نشستی مشترک با مسئولان دانشگاه نانجینگ دیدار و گفت و گو کردند و دو طرف ضمن معرفی توانمندی ها و ظرفیت های علمی در مورد زمینه های همکاری مشترک بحث و گفتگو کردند.

بیات توضیح داد:هیئت اعزامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ضمن بازدید از دانشگاه مطالعات بین المللی شی ان، طی نشست دیگری با مسئولان این دانشگاه برای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه اعلام آمادگی کردند.

به گفته وی دانشگاه مطالعات بین المللی شی ان نیز ضمن ابراز علاقمندی برای همکاری با دانشگاه در زمینه اعزام منظم دانشجویان زبان فارسی به دانشگاه بین المللی امام خمینی ره به منظور گذراندن دوره های باز آموزی و تکمیل آموزش زبان فارسی در سال سوم هر دوره درخواست همکاری کرد.

معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین اضافه کرد:همچنین هیئت اعزامی نمایندگان دانشگاه به چین از دانشگاه مطالعات خارجی پکن نیز بازدید کرده و با مسئولین این دانشگاه دیدار داشتند، طرفین پیرامون نحوه ادامه روند همکاری های دو دانشگاه گفتگو کرده و مقرر شد که که نامه پذیرش دانشجو برای حداقل 15 دانشجو در امسال در کمتر از یک ماه انجام گردد.

بیات اظهار کرد: شهر شی ان به عنوان مبداء جاده ابریشم در گذشته هم اکنون به عنوان شهر تاریخی و فرهنگی منحصر بفردی محسوب می گردد و دانشگاه مطالعات بین المللی شی ان ظرفیت همکاری های علمی و فرهنگی فراوانی را دارد، همچنین دانشگاه مطالعات خارجی پکن یکی از قدیمی ترین دانشگاه های چین است که پیش از تاسیس جمهوری خلق چین در سال 1941 تاسیس شد.

وی اضافه کرد:این دانشگاه شخصیت های برجسته ای تربیت کرده است، 400 سفیر و دیپلمات کشور چین از این دانشگاه دانش آموخته شده اند، همچنین دانشگاه نانجینگ با رتبه 168 در جهان یکی از دانشگاه های جامع و معتبر چین است که دارای 30 هزار دانشجو می باشد که از این تعداد 4 هزار دانشجوی خارجی است.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 550

به "توسعه همکاری دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین با دانشگاه های چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین با دانشگاه های چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید