تصمیم IOC منطقی بود، ژاپن منتظر میزبانی باشکوه از جهان است

به گزارش کد الکترونیک، به گزارش خبرنگار مهر، شیوع جهانی ویروس کرونا باعث تعویق یکساله رقابت های المپیک 2020 توکیو شد تا یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

تصمیم IOC منطقی بود، ژاپن منتظر میزبانی باشکوه از جهان است

کمیته بین المللی المپیک پس از جلسات متوالی با مسئولان سیاسی و ورزشی کشور ژاپن تصمیم به تعویق این تورنمنت گرفت تا با آرامش بیشتر و به دور از هرگونه شتابزدگی به استقبال از این بازی ها بروند.

آی موری تهیه کننده چند برنامه تلویزیونی در شبکه NHK ژاپن در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تعویق برگزاری بازی های المپیک 2020 گفت: دنیا تا به امروز با چنین بحرانی در زمینه سلامت مردم روبرو نشده بود. وقتی جان انسان به خطر بیفتد زندگی ارزش همیشگی خود را نیز از دست می دهد. نمی توان با ترسیدن از درگیری با یک ویروس به فکر افتخار آفرینی بود.

وی اضافه نمود: به نظرم تصمیم IOC یکی از سخت ترین تصمیمات در سال های گذشته بود. قطعاً بسیاری از کسب و کارهای مرتبط با المپیک توکیو درگیر این موضوع خواهند شد اما اولویت با سلامتی ورزشکاران و مردم است.

موری راجع به آمادگی ژاپن برای برگزاری بازی ها شرح داد: نه تنها مسئولان برگزاری بازی ها بلکه مردم ژاپن و بخصوص توکیو بی صبرانه منتظر شروع بازی ها هستند. بودجه زیادی صرف این موضوع شده است. کسی در ژاپن نیست که اخبار روزانه المپیک را دنبال نکند. شاید تعویق یکساله بازی های المپیک سبب شود تا آنها همچنان پیگیر اخبار ورزشی شوند.

وی در پایان اظهار داشت: شاید یکی از مسائل اصلی مربوط به اسپانسرها بود که فکر می کنم IOC تصمیم مناسبی را در این زمینه گرفته است تا آنها هم کمترین ضرر را بکنند. با این حال همه چیز در ژاپن آماده برگزاری بازی ها بود اما یک سال دیگر باید صبر کرد تا میزبانی باشکوه را در توکیو ببینیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1055

به "تصمیم IOC منطقی بود، ژاپن منتظر میزبانی باشکوه از جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم IOC منطقی بود، ژاپن منتظر میزبانی باشکوه از جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید