تزیین کیک ساده خانگی با 7 ایده مجذوب کننده و منحصر به فرد

به گزارش کد الکترونیک، کیک در میهمانی های ایرانی همواره حرف اول را در پذیرایی می زند چراکه به ساده ترین شکل می توانید آن را درست، تزئین و سرو کرد. این روزها طرز تهیه کیک ساده اهمیت چندانی ندارد بلکه در نگاه اول تزئین کیک تان جلب توجه می نماید. شما با توجه به مواد در منزل و سلیقه تان می توانید تزئین کیک را انجام دهید. در این مطلب می توانید هفت ایده مجذوب کننده و منحقر به فرد تزیین کیک ساده را بخوانید و آن را برای دورهمی هایتان اجرا کنید.

تزیین کیک ساده خانگی با 7 ایده مجذوب کننده و منحصر به فرد

مواد لازم برای تهیه کیک ساده

  • تخم مرغ سه عدد
  • شکر یک پیمانه
  • روغن مایع یک دوم پیمانه
  • شیر یک دوم پیمانه
  • آرد یک و سه چهارم پیمانه
  • بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
  • هل یک قاشق غذاخوری
  • گلاب یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک ساده

1. مواد را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک ساده باید مواد لازم را از 30 دقیقه قبل در دمای محیط بگذارید تا دمای آن ها یکسان گردد. یک کاسه مناسب انتخاب کنید تا شکر و تخم مرغ ها را در آن ریخته و با هم زن برقی برای چند دقیقه هم بزنید تا کش دار گردد. هل، گلاب و روغن گفته شده را هم به مخلوط اضافه نموده و مجدد برای چند دقیقه با سرعت میانه هم بزنید تا مخلوط کیک یک دست گردد. حالا شیر را هم اضافه نموده و به آهستگی مخلوط را هم بزنید. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید و به مخلوط تان اضافه کنید. مخلوط را با قاشق چوبی به آرامی هم بزنید.

2. کیک را بپزید

در دومین مرحله از طرز تهیه کیک ساده نوبت به پخت آن می رسد. المنت های بالا و پایین توستر را با دمای 150 درجه سانتی گرا برای 10 دقیقه گرم کنید. قالب مناسب کیک تان انتخاب و کاغذ روغنی داخل آن پهن کنید. مایه کیک را داخل قالب برید و آن را با دمای 150 درجه برای 45 دقیقه داخل توستر بگذارید. با گذشت 30 دقیقه در توستر را باز نموده و قالب را 180 درجه بچرخانید تا سمت دیگر هم پخته گردد. مراحل تهیه این کیک همچون تهیه کیک ساده اسفنجی در توستر است. در سرانجام آن را بیرون بیاورید و با سلیقه خودتان به تزئین کیک مشغول شوید. در ادامه هفت روش تزئین کیک ساده را برایتان خواهیم گفت تا دیگر برای سرو و تزئین آن مسئله ای نداشته باشید.

تزیین کیک ساده

بعد از پخت کیک و بیرون آوردن آن از فر باید به فکر تزئین و سرو آن باشید. شاید در آن لحظه ایده خاصی به فکر تان نرسد اما ما این جا هفت ایده مجذوب کننده و منحصر به فرد را برایتان خواهیم گفت تا از آن ها الهام بگیرید.

تزیین کیک ساده خانگی

کیک ساده مانند کیک اسفنجی برای سرو احتیاج به تزئین دارد که از راه های مختلفی می توانید این کار را انجام دهید. کیک خانگی را به روش های ساده ای می توان تزئین کرد. با استفاده از چیپس شکلاتی و پودر قند به راحتی می توانید آن را آماده کنید. آسان ترین راه برای شما استفاده از شابلون است به این معنا که آن را روی کیک تان قرار داده و پودر قند را روی آن می پاشید. حال با یاری چیپس شکلاتی یا ترافل های رنگی اطرافش را تزئین کنید. اگر چیپس شکلاتی یا ترافل رنگی در دسترس تان نبود از خرده میوه بهره ببرید.

تزئین کیک ساده با سس شکلات

یکی از راه ها در تزیین کیک ساده استفاده از سس شکلاتی است که با روش بن ماری به راحتی می توانید آن را درست کنید. با یاری آن هر ایده ای که داشته باشید می توانید برای تزئین کیک ساده تان پیاده کنید. در کنار سس شکلاتی، گاناش و اسماتیز هم برای تزئین کیک تان می توانید به کار ببرید.

تزیین کیک ساده با خامه

خامه یکی از چیزهایی است که به خوبی توانسته در دنیای شیرینی پزی جا باز کند چراکه در تزئین رولت خامه ای، انواع شیرینی و کیک ها کاربرد فراوان دارد. در تزئین کیک ساده ایده های مختلفی می توانید به کار بگیرید و کامل دست تان باز است. ماسوره های شیرینی پزی به ویژه 1M می تواند به شما یاری کند. در روشی دیگر می توانید کل کیک رو خامه کشی کنید و با با یاری خامه شکلاتی یا رنگی روی آن شکوفه بزنید. باید این نکته را مدنظر داشته باشید که روش های گفته شده را با توجه سلیقه تان می توانید بال و پر دهید.

تزئین کیک ساده بدون خامه

در صورت رژیم داشتن و عدم استفاده از شکر در تهیه کیک تان باید خامه را در تزئین آن حذف کنید. پس می توانید ساده ترین تزیین کیک را با برش های میوه، لعاب شکری، گل سرخ و ترافل های رنگی داشته باشید. شاید گمان کنید تزئینی ساده محسوب می گردد اما با سلیقه خودتان می توانید رنگ و لعاب آن را بیشتر کنید.

تزیین های شیک ساده

بریلو سس براقی است که در تزئین شیرینی و کیک استفاده می گردد. برای تهیه این سس کافی است نشاسته ذرت را با مقداری آب خیس کنید. آب و شکر را جداگانه روی حرارت آب کنید. در نهایت نشاسته را به همراه کمی آب لیمو ترش به مخلوط شکر اضافه نموده و هم بزنید. مخلوط روی حرارت را آن قدر هم بزنید تا مایع شفافی به دست بیاید. در صورت رنگی کردن ژله، آن را می توانید به دو قسمت تقسیم و به آن رنگ خوراکی اضافه کنید. برای تزئین کیک ساده می توانید تمام سطح یا مقداری از آن را بریلو بزنید و با خرده میوه هایی مانند موز، توت فرنگی، شاتوت، گیلاس و برش هایی از لیمو و پرتقال تزئین کنید. از سویی دیگر می توانید نصفی از کیک تان را با بریلو و نصف دیگر را با ترافل های رنگی، ماکارون یا خرده آجیل تزئین کنید.

تزئین کیک ساده با میوه

تزئین های ساده همواره ظاهری مجذوب کننده و مینیمال به کیک ها می دهند که می توانید از آن در میهمانی ها و تولدها بهره ببرید. شما خرده میوه های فصل را به همراه خامه یا بدون آن می توانید با توجه به سلیقه تان روی کیک به کار ببرید. حتی می توانید کیک را کامل خامه کشی کنید و نیمی از آن را سس شکلاتی بریزید و نیمی دیگر را با خرده میوه و قیقف بستنی تزئین ش کنید.

تصاویری از تزئین کیک ساده

در ادامه نمونه های دیگری از تزئین را آورده ایم که بتوانید به راحتی از آن ها ایده بگیرید. با این ایده ها به صورت خلاقانه تری در منزل می توانید برای تولد، عروسی و جشن هایتان کیک ساده تان را تزئین کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 2 تیر 1403 بروزرسانی: 2 تیر 1403 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2456

به "تزیین کیک ساده خانگی با 7 ایده مجذوب کننده و منحصر به فرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین کیک ساده خانگی با 7 ایده مجذوب کننده و منحصر به فرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید