تور تفریحی ترکیه: ترکیه با یاری روسیه دو نیروگاه اتمی نو می سازد

به گزارش کد الکترونیک، سخنگوی کاخ کرملین گفت که موضوع ساخت دو نیروگاه اتمی نو در ترکیه در ملاقات پوتین و اردوغان در سوچی مورد بحث و آنالیز قرار گرفته است.

تور تفریحی ترکیه: ترکیه با یاری روسیه دو نیروگاه اتمی نو می سازد

بهترین تجربه سفر را با تور تفریحی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش فارس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز آدینه گفت، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رهبران روسیه و ترکیه در ملاقات خود در سوچی که اخیرا برگزار گردید درباره امکان ساخت دو نیروگاه اتمی در خاک ترکیه با یاری مسکو رایزنی و گفتگو نموده اند.

براساس گزارش خبرگزرای تاس، پسکوف گفت: در حقیقت درباره این مساله بحث و رایزنی شد.

سخنگوی کرملین افزود، رهبران روسیه و ترکیه درباره توسعه شاخه نوی از اقتصاد در ترکیه رایزنی کردند؛ و ساخت دو نیروگاه برق نو در مکان هایی که ترکیه برای آن در نظر گرفته است مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

پوتین و اردوغان روز چهارشنبه در سوچی در روسیه ملاقات کردند. این ملاقات حدود 3 ساعت به طول انجامید و در آن طیف وسیعی از موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه، مسائل بین المللی و مساله انرژی مطرح شد.

لازم به ذکر است ترکیه و روسیه در سال 2010 نخستین توافقنامه احداث نیروگاه مرسین- آق قویو را امضا کردند که براساس آن روس ها باید حداکثر تا سال 2023، نیروگاه مذکور را با چهار رآکتور اتمی و ظرفیت فراوری 4 هزار و 800 مگاوات برق آماده بهره برداری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1961

به "تور تفریحی ترکیه: ترکیه با یاری روسیه دو نیروگاه اتمی نو می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تفریحی ترکیه: ترکیه با یاری روسیه دو نیروگاه اتمی نو می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید