تحلیل رسانه های چینی درباره حادثه آرامکو و توان دفاعی عربستان

به گزارش کد الکترونیک، ایرنا نوشت: رسانه های چین که با گذشت یک هفته از حمله به تاسیسات نفتی عربستان هنوز اخبار این حادثه را رصد و منتشر می نمایند نوشتند با این حمله اعتبار سامانه های دفاعی پیشرفته عربستان که میلیاردها دلار صرف خرید و تهیه آن شده زیر سوال رفت.

تحلیل رسانه های چینی درباره حادثه آرامکو و توان دفاعی عربستان

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

خبرگزاری شینهوا روز آدینه در گزارشی نوشت این عملیات در شرایطی صورت می گیرد که عربستان می خواهد سهام آرامکو را عرضه کند اما از این پس اعتبار این شرکت خدشه دار شده است.

رسانه رسمی چین آورده است که عملیات مذکور بازارهای نفتی جهان را به لرزه درآورد و باعث سقوط بورس بسیاری از کشورهای منطقه شد.

شینهوا می افزاید بسیاری از شرکت های جهان روزهای آینده را در شرایط بدی سپری خواهند کرد کاهش عرضه نفت می تواند بازار را کاملا مختل کند و قیمت ها سیر صعودی پیدا کند.

تارنمای یی سی چین هم نوشته است این حمله رویداد بسیار تلخی برای عربستان به حساب می آید هرچند این کشور در کوشش است پیامدهای آن را کمرنگ جلوه دهد.

گزارش خاطر نشان می نماید حملات پهپادی که در یک سال گذشته به عربستان صورت گرفته پیش از نیز آثار منفی برای ریاض داشته است.

رسانه چینی ادامه می دهد اعتبار سامانه های دفاعی پیشرفته عربستان نیز که میلیاردها دلار صرف خرید و تهیه آن شده زیر سوال رفته است.

تارنمای رسانه های گلوبال تایمز و چاینا ارگ نیز نوشته اند عربستان میلیاردها دلار صرف سامانه های دفاعی نموده اما چند پهپاد مهمترین بخش های نفتی این کشور را هدف قرار داده اند ولی کاری از دست این سامانه ها بر نیامده است.

بنا به گزارش رسانه های مذکور، این عملیات آسیب پذیری بالای عربستان را عیان کرد و از این پس مسائل بیشتری پدید خواهد آمد و مساله حملات در آینده باید برای این کشور به طور جدی دنبال گردد.

روزنامه گلوبال تایمز نوشت وزارت خارجه چین در این میان خواهان خویشتنداری آمریکا و ایران شده و گفته است باید گزارش های دقیقی پس از آنالیز های حقیقت یابی از این حمله تهیه گردد و برآورد ها مسئله ای را حل نمی نماید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 440

به "تحلیل رسانه های چینی درباره حادثه آرامکو و توان دفاعی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل رسانه های چینی درباره حادثه آرامکو و توان دفاعی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید