تجهیز 1170 مدرسه روستایی در استان همدان به اینترنت رایگان

به گزارش کد الکترونیک، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: در راستای ارائه آموزش های مجازی در دوران کرونا، یک هزار و 170 مدرسه روستایی در این استان به اینترنت رایگان مجهز شدند.

تجهیز 1170 مدرسه روستایی در استان همدان به اینترنت رایگان

مجتبی ساکی روز سه شنبه اضافه نمود: از مجموع یک هزار و 280 مدرسه ساخته شده در مناطق روستایی استان همدان، یک هزار و 71 روستای معادل بیش از 91 درصد دارای اینترنت رایگان هستند.

وی گفت: با اجرای طرح مربوط به فراهم کردن زیرساخت های اینترنتی برای تحصیل دانش آموزان روستایی، در هر مدرسه یک مودم رایگان به همراه ترافیک اینترنت ماهانه 30 گیگا بایت نصب شده است.

ساکی با اشاره به انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی مبنی بر مسائل دانش آموزان روستای چاله کند برای شرکت در کلاس های آموزش مجازی، اعلام کرد: در این روستا نزدیک به 100 خانواده زندگی می نمایند و پوشش اصلی اینترنت آن باکیفیت شبکه نسل 2 (2G) به وسیله آنتن همراه اول تامین می گردد.

وی با تاکید بر اینکه این روستا هیچ مسئله ای در زمینه اینترنت ندارد، ادامه داد: با این وجود در بیشتر نقاط این روستا اینترنت نسل 3 (3G) اوپراتورهای همراه اول و ایرانسل در دسترس اهالی واقع شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان در رابطه با نبود تجهیزات تلفن ثابت در این روستا اضافه نمود، گفت: این روستا همانند 400 روستای دیگر استان همدان زیر پوشش شبکه تلفن ثابت به وسیله برقراری ارتباط بی سیم (Wireless Local Loop) قرار گرفته و در آن امکان استفاده از اینترنت ای.دی.اس.ال نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه این روستا در سه کیلومتری روستای گردشگری علیصدر واقع شده است، اضافه نمود: موقعیت جغرافیایی و قرار دریافت روستای چاله کند در محیطی گود، اجازه نمی دهد مردم این روستا از امکانات اینترنت نسل چهار روستای علیصدر استفاده نمایند.

ساکی اعلام کرد: با این وجود بر اساس انجام آنالیز و تست های اینترنت درایو، هنوز هم اینترنت این روستا، از بسیاری روستاهای دیگر استان پر سرعت تر است.

وی با اشاره به اینکه 110 روستای همدان مشکل اینترنت دارند، اعلام کرد: با اقدامات اجرا شده و رفع محدودیت ها، تجهیزات زیرساختی مناسب برای برقراری اینترنت پرسرعت بر اساس اولویت جمعیت روستا، در این مناطق تامین و راه اندازی می گردد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان توضیح داد: مردادماه سال جاری مودم و اینترنت رایگان با ترافیک ماهانه 30 گیگا بایت و سرعت 2 مگا بیت در ثانیه توسط شرکت های وب برای دبستان عسگریه روستای چاله کند نصب شده است.

ساکی گفت: در حال حاضر در استان همدان، همراه اول 710 صندلی، ایرانسل 300 صندلی و رایتل 45 صندلی تجهیزات تلفن و اینترنت همراه را نصب و راه اندازی نموده اند.

وی اعلام کرد: همدان از لحاظ امکانات، فیبرنوری و زیرساخت های مخابراتی، در رده استان های برتر کشور واقع شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه مشکل اینترنت 110 روستای استان نیز به زودی رفع می گردد، گفت: دکل های مخابراتی برای نصب تجهیزات اینترنت این روستاها، در 100 صندلی نصب شده و در صورت فراهم شدن شرایط، به روزترین تجهیزات مخابراتی برای این مناطق نصب و راه اندازی می گردد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1501

به "تجهیز 1170 مدرسه روستایی در استان همدان به اینترنت رایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز 1170 مدرسه روستایی در استان همدان به اینترنت رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید