تبدیل گیاهان دارویی به گیاهان صنعتی با فناوری

به گزارش کد الکترونیک به نقل از معاونت علمی و فناوری،محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اهمیت و وجه غالب صنعتی گیاهان دارویی گفت: با توجه به کاربردهای بسیار متنوع و مختلف گیاهان و ترکیبات طبیعی گیاهی در عرصه های دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی، دمنوش و نوشیدنی ها، عطرسازی و صنعت خوشبوکننده ها، دباغی و رنگرزی و …، شاید بهتر آن باشد که به جای کاربرد واژه گیاهان دارویی، از واژگان وسیع تر و دقیقتری همچون واژه گیاهان صنعتی استفاده کنیم.

تبدیل گیاهان دارویی به گیاهان صنعتی با فناوری

وی صنعتی سازی هر چه بیشتر این عرصه و گذار از روش های سنتی فرآورش به روش های مبتنی بر فناوری را از جمله ستون های سیاستگذاری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست.

وی ادامه داد:این سیاست گذاری و تکمیل گذار از روندهای مرسوم و قدیمی به سمت صنعتی سازی گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی گیاهی، ریشه در واقعیات اقتصادی دارد.

رشد تقاضای جهانی برای فرآورده های دارویی، بهداشتی،.... مبتنی بر محصولات گیاهی، باعث شده است تا فناوری و صنایع پایین دستی مربوط به داروهای گیاهی و گیاهان دارویی رشد چشمگیری داشته باشد.

براساس برنامه ششم توسعه، صادرات گیاهان دارویی تا سرانجام این برنامه باید رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد. بر این اساس ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری در تلاش است تا با جذب سرمایه و ایجاد تحرک بیشتر میان فعالان بخش خصوصی، بتواند اجزای مختلف این زنجیره بزرگ صنعتی را به سمت تکامل بیشتر هدایت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1090

به "تبدیل گیاهان دارویی به گیاهان صنعتی با فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل گیاهان دارویی به گیاهان صنعتی با فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید