تایم لپس یک روز در مونیخ

به گزارش کد الکترونیک، مونیخ یکی از بزرگ ترین شهرهای آلمان است که از توریستی ترین شهرهای اروپا نیز محسوب می گردد. جاهای دیدنی مونیخ به واسطه رونق و توسعه فراوان این شهر، فراتر از حد تصور است.

تایم لپس یک روز در مونیخ

مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان و مرکز استان باواریا است. شهر مونیخ از زمره ثروتمندترین شهرهای اروپا محسوب می شود و در رده بندی برترین شهرهای دنیا برای زندگی، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. تاریخ احداث مونیخ به قرن 12 میلادی باز می شود. مونیخ در ابتدا به عنوان منطقه ای برای دریافت خراج از تاجران نمک استفاده می شد. ظرف چندین سال و پس از ساختن اقامتگاه های متعدد، جمعیت این منطقه افزایش یافت و کم کم به عنوان شهر شناخته شد. تجارت انحصاری نمک و تامین این کالای مهم برای استان باواریا، به رونق روز افزون مونیخ انجامید؛ تا جایی که پیش از جنگ دنیای اول، آن را به یکی از پیشرفته ترین شهرهای دنیا تبدیل کرد.

در دوران جنگ دنیای اول، بمب افکن های فرانسوی به مونیخ نیز مانند سایر شهرهای آلمان، به وسیله خسارت هایی وارد کردند و این شهر پس از جنگ نیز دست خوش تحولات سیاسی فراوان شد. در سال 1923، هیتلر و حامیان او در مونیخ گرد هم آمدند و با کودتا علیه وایمار، خواستار به دست گرفتن قدرت در باواریا شدند. گرچه این کودتا ناموفق بود و در ابتدا به دستگیری آدولف هیتلر منجر شد، نخستین جرقه های ظهور نازی ها را در کشور آلمان نمایان ساخت. بعدها مونیخ به هسته مرکزی قدرت نازی ها و البته مخالفان آن ها، یعنی گروه رز سفید بدل شد و وقایع تاریخی مهمی در این شهر به وقوع پیوست . در طول جنگ دنیای دوم نیز مرکز استان باوریا، ویرانی های بسیاری را متحمل شد و به دست نیروهای ایالات متحده افتاد. گذر سال ها، شکوه مونیخ را به آن برگرداند و این شهر به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرهای آلمان، بار دیگر در راه رشد و توسعه قدم برداشت.

امروزه مونیخ سرشار از بناهای مدرن و آثار تاریخی است و امکانات، جشن ها و برنامه های فرهنگی بسیاری را شامل می شود. یکی از این جشن های بزرگ، جشن ماه اکتبر است که گردشگران بسیاری را به خود جلب می نماید. حمل و نقل عمومی پیشرفته و استفاده همگانی از دوچرخه، مونیخ را به یکی از پاکیزه ترین شهرهای اروپا نیز بدل ساخته است. از جمله جاهای تماشای مونیخ می توان به خیابان کاوفینگر، کلیسای بانوی ما، راه پله اومشرایبونگ، میدان مارین و پارک ملی المپیک اشاره نمود. در ادامه و در ویدیویی که کد الکترونیک تدارک دیده است، می توانید از جاذبه های مونیخ، یکی از سه شهر بزرگ آلمان تماشا کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2127

به "تایم لپس یک روز در مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایم لپس یک روز در مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید