بیشترین زباله ها از سوی اصناف داخل جوی ها ریخته می گردد

به گزارش کد الکترونیک، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیشتر زباله ها در انهار پایتخت از سوی اصناف ریخته می گردد از متولیان امر خواست تا با افرادی که قوانین را رعایت نمی نمایند مطابق قانون رفتار گردد.

بیشترین زباله ها از سوی اصناف داخل جوی ها ریخته می گردد

به گزارش کد الکترونیک، اصغر عطایی با اشاره به جمع آوری زباله ها از سطح انهار و جوی های شهر تهران و مسائل به وجود آمده به هنگام بارش باران در این خصوص اظهار کرد: در شهر تهران منطقه به منطقه و ناحیه به ناحیه شاهد وجود مخزن های زباله هستیم و خوشبختانه می توان به صورت صد در صد خاطرنشان کرد که واحدهای مسکونی شهر تهران به سطح فرهنگی لازم برای ریختن زباله داخل این مخزن ها رسیده اند.

وی با بیان اینکه در شهر تهران و در بخش مناطق مسکونی به فاصله 50 تا 100 متر از منازل مخازن وجود دارند، توضیح داد: کمتر پیش می آید که ببینیم یک واحد مسکونی زباله خود را داخل مخزن ها نریزد و در کوچه رها کند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه مسائل در این بخش مرتبط با صنوف است، مطرح کرد: بیشتر شاهد این هستیم که صاحبان مشاغل صبح به صبح مغازه خود را جارو می نمایند و بدون در نظر دریافت مخزنی برای جمع آوری آنها، پسماندهای جمع شده را به صورت مستقیم وارد انهار می نمایند که این زباله ها شامل کاغذ، پلاستیک یا حتی میوه های باقیمانده در میوه فروشی ها هم هست.

عطایی با اشاره به اینکه شهر تهران دارای 10 هزار کیلومتر انهار فرعی است، افزود: نیروهای خدمات شهری روزانه هزار تن پسماند را از این نهرهای فرعی جمع آوری می نمایند. پیمانکاران خدمات شهری وظیفه رفت وروب، جمع آوری پسماند، دفن آن و خارج کردن زباله ها از جوی ها را دارند اما مشکل اساسی اینجاست که پسماندهایی که به داخل جوی ها می روند حالت لجنی به خود می گیرند، با آب مخلوط می شوند، به دنبال آن وزنشان زیاد می گردد و بعضاً در دهانه پل ها گیر می نمایند.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری زباله ها از داخل جوی ها و انهار انرژی انسانی و اقتصادی زیادی را می طلبد، شرح داد: این امر باعث می گردد به دنبال بارش باران دغدغه هایی به وجود بیاید. این در حالی است که اگر زباله ها داخل جوی ها نباشند دغدغه ای برای بارش باران نیست.

عطایی با اشاره به اینکه بخش عمرانی شهرداری تهران به صورت مرتب، 500 کیلومتر از کانال ها و انهار اصلی پایتخت را رصد می نماید، مطرح کرد: اما متأسفانه در مناطقی که شاهد وجود صنوف در آنها هستیم مشکل ریختن زباله در نهرهای فرعی به شدت به چشم می آید. در حال حاضر در شهر تهران روزانه هزار تن لجن از انهار فرعی مناطق 22 گانه و نواحی 122 گانه تهران جمع آوری می گردد که این عدد بسیار زیادی است.

وی از صاحبان صنوف شهر تهران خواست تا در این زمینه همکاری مناسبی را با شهرداری داشته باشند و افزود: به نظر می رسد با وجود قوانین لازم در این زمینه بهتر است سازمان های متولی در این باره مطابق قانون عمل نمایند تا مسائل کاهش پیدا کند.

براساس گزارش شهرنوشت، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران همچنین از کسبه خواست تا با جمع آوری روزانه زباله های خود و نریختن آنها داخل نهرها به زندگی مردم در شهر آسیب نرسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 661

به "بیشترین زباله ها از سوی اصناف داخل جوی ها ریخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین زباله ها از سوی اصناف داخل جوی ها ریخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید