بنچمارک جدید قدرت خیره کننده A14 Bionic را نشان می دهد

به گزارش کد الکترونیک، با وجود اینکه بنچمارک قبلی منتشر شده از پردازنده A14 Bionic باعث ناامیدی کاربران از قدرت این پردازنده جدید شد، اما نتایج جدید نشان می دهند که آیپد ایر جدید اپل به این زودی ها قصد ندارد که نبرد قدرت را به رقیبان خود ببازد.

بنچمارک جدید قدرت خیره کننده A14 Bionic را نشان می دهد

در زمان انتشار بنچمارک قبلی بسیاری از کاربران تصور کردند که اپل در پردازنده جدید A14 Bionic به جای قدرت، بیشتر به افزایش بازدهی این پردازنده توجه نموده است. اما نتایجی که به تازگی منتشر شده اند باعث خواهند شد که نظر افراد نسبت به این پردازنده جدید عوض گردد.

این نتایج نشان می دهند که پردازنده جدید ساخت اپل، هنوز هم از نظر قدرت در زمان کارکرد تنها یک هسته و هم در حالت استفاده از تمامی هسته های پردازشی، دست نیافتنی است.

به تازگی بنچمارک جدیدی توسط یکی ار افشاکنندگان به نام Lovetodream در توییتر منتشر شده است که نشان دهنده قدرت شگفت انگیز این پردازنده در حالت تک هسته و چند هسته ای است. در بنچمارک منتشر شده، A14 Bionic که در آیپد ایر جدید اپل از آن استفاده شده، توانسته است که به امتیاز 1583 در حالت تک هسته و 4198 در حالت استفاده از تمامی هسته ها دست یابد.

برای مقایسه باید بگوییم که قوی ترین پردازنده که در تلفن های اندرویدی شاهد استفاده از آن هستیم اسنپدراگون 865 پلاس است که در تلفن همراه تازه معرفی شده گلکسی نوت 20 اولترا استفاده شده است. این پردازنده توانسته است که به امتیاز 845 در حالت تک هسته و 1307 در حالت استفاده از تمامی هسته ها دست پیدا کند.

به طور حتم این بنچمارک های جدید در رابطه با قدرت A14 Bionic بسیار حیرت انگیز هستند. همان طور که گفتیم پردازنده جدید به راحتی می تواند قوی ترین پردازنده استفاده شده در تلفن های همراه اندرویدی را شکست دهد. با توجه به گزارش هایی که خبر از استفاده اپل از A14 Bionic در آیفون 12 می دهند، می توانیم انتظار داشته باشیم که تلفن همراه جدید اپل از لحاظ قدرت پردازشی هیچ مسئله ای نداشته باشد.

اگر که دوست دارید از بنچمارک منتشر شده از رقیب دیگر پردازنده اپل یعنی Exynos 2100 که به احتمال زیاد در تلفن همراه گلکسی S21 Plus از آن استفاده خواهد شد، آگاه شوید، باید بگوییم که این پردازنده هم با دست یابی به امتیاز 1038 در حالت تک هسته و 3060 در حالت استفاده از تمامی هسته ها، حرف چندانی را در مقابل پردازنده جدید اپل ندارد.

البته باید بگوییم که هم اکنون این نتایج در رابطه با Exynos 2100 در حالتی به دست آمده اند که سیستم عامل استفاده شده در گلکسی S21 Plus هنوز به طور کامل بهینه نشده است. به طور حتم با عرضه این تلفن همراه می توان که آن را به شکل بهتر و عادلانه تری با A14 Bionic اپل مقایسه کرد.

  • قابلیت تصویر در تصویر یوتیوب به مرورگر سافاری iOS 14 بازگشت

نگاهی به مشخصات پردازنده جدی اپل نشان می دهد که اپل در A14 Bionic از 6 هسته برای پردازش کار ها استفاده نموده است. 2 تا از این هسته دارای قدرت بیشتری برای انجام کارهای سنگین هستند و 4 هسته دیگر دارای مصرف بهینه انرژی و با قدرت پردازشی کمتر هستند.

یک نکته عجیب در رویداد Time Flies اپل و در زمان رونمایی از پردازنده A14 Bionic در آیپد ایر جدید این بود که اپل این پردازنده جدید را با پردازنده A13 Bionic مقایسه نکرد.

در آن مراسم اپل فقط گفت که این پردازنده جدید در حدود %40 از پردازنده A12 Bionic قوی تر است. پردازنده A12 Bionic در سال 2018 معرفی شده بود.

بعد از عرضه آیپد ایر جدید می توان که پردازنده آن را با A13 Bionic مقایسه کرد تا بتوان به اختلاف قدرت این دو پردازنده دست پیدا کرد.

  • پردازنده 5 نانومتری A14 سریع ترین و کم مصرف ترین پردازنده موبایلی دنیا است

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1386

به "بنچمارک جدید قدرت خیره کننده A14 Bionic را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنچمارک جدید قدرت خیره کننده A14 Bionic را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید