بسیاری از فواید روغن نعناع

به گزارش کد الکترونیک، روغن نعناع، از گیاه نعناع که در بسیاری از نقاط دنیا رشد می نماید گرفته می گردد. این روغن معمولا به عنوان طعم دهنده در غذا ها و نوشیدنی ها و به عنوان عطر در صابون و لوازم آرایشی استفاده می گردد. خواص روغن نعناع بی شمار است و می توان از آن به صورت خوراکی در مکمل های غذایی یا به صورت موضعی به صورت کرم یا پماد استفاده کرد.

بسیاری از فواید روغن نعناع

خواص روغن نعناع

1. کاهش درد ماهیچه ای و مفصلیاز روغن نعنا، می توان به صورت موضعی، برای کاهش درد عضلانی استفاده کرد. اعتقاد براین است که وجود آنتاگونیسم کلسیم در روغن نعناع یاری می نماید تا درد در منطقه ها آسیب دیده از بین برود. در صورت زخم، این روغن را به صورت موضعی به محدوده اعمال کنید تا تورم، درد و احتمال عفونت کاهش یابد. علاوه بر این، محقق ریچارد وایز، یک ترکیب تسکین دهنده درد از ترکیب آلوئه ورا، روغن اوکالیپتوس، روغن لیمو، روغن پرتقال، روغن نعناع و روغن رزماری طراحی نموده است که بسیار مفید است.

2. پیش گیری از سینوزیتاستنشاق این روغن یاری می نماید تا از گرفتگی سینوس ها و مسائل دیگر مثل گرفتی بینی، آسم، برونشیت، سرماخوردگی و سرفه جلوگیری گردد.

3. کاهش اشتهاخوردن چند قطره روغن نعنا، یا مالیدن مقداری از آن روی قفسه سینه یاری می نماید تا تمایل شما به خوردن غذا کاهش یابد و زودتر احساس سیری کنید.

4. افزایش انرژیاگر سندروم خستگی مزمن دارید، روغن نعناع می تواند بسیار مفید باشد. خواص ضد درد آن باعث بهبود سطح انرژی و افزایش تمرکز می گردد، در نتیجه به زندگی روزمره شما یاری می نماید.

5. پیش گیری از آلرژیروغن نعناع همراه با روغن میخک و اوکالیپتوس می تواند با تسکین مجرای بینی و پاک کردن آن از هرگونه آلودگی و گرد و غبار، به پیشگیری از آلرژی یاری کند.

6. درمان بیش فعالیچند قطره از روغن نعناع بر روی لباس بچه ها می تواند به آرام کردن و کاهش علائم بیش فعالی یاری کند.

7. کاهش خارشاگر به خارش ناشی از جوش و راش پوستی دچار هستید، می توانید از روغن نعناع برای تسکین و کاهش خارش بهره ببرید.

8. کاهش تباز دیگر خواص روغن نعنا، ویژگی خنک کنندگی آن است که باعث می گردد، برای تب مفید باشد. به این ویژگی معمولا مبرد می گویند، به این معنی که می تواند در منطقه ای خاص حس سرمای متمرکز ایجاد کند.

9. مراقبت از پوستروغن نعناع حاوی منتول است، که برای پوست بسیار مفید است چرا که حس خنکی ایجاد می نماید. علاوه بر این، این روغن پوست را مرطوب و نرم می نماید و بافت پوست چرب را بهبود می بخشد.

10. درمان آکنهعامل ضد میکروبی در روغن نعناع، به از بین بردن اکنه به صورت طبیعی با محافظت از پوست از هرگونه آلرژن و باکتری های ایجاد کننده جوش یاری می نماید.

11. تسکین سردردمحققان در کلینیک عصبی دانشگاه کیل، آلمان، می گویند: روغن نعناع، یک درمان خانگی مناسب برای کاهش تهوع و سردرد است. برای این منظور، روغن رقیق شده را به صورت مستقیم روی پیشانی قرار دهید. بعلاوه برای کاهش تهوع، استنشاق این روغن بسیار یاری کننده است چرا که این روغن آرام بخش است. براساس مطالعه صورت گرفته در سال 2007، یکی از خواص روغن نعناع، یاری به کاهش درد میگرنی است.

12. تقویت رشد مواز خواص روغن نعناع، می توان خاصیت ضد عفونی کنندگی و توانایی آن برای بازسازی و تحریک ریشه مو را نام برد. این روغن ریزش مو را کاهش می دهد و به رشد مو یاری می نماید.

13. مراقبت از دهان و دندانبه علت خواص ضد عفونی کنندگی، روغن نعناع، بوی بد دهان را از بین می برد و با میکروب ها مبارزه می نماید. بدیهی است که به علت همین ویژگی، همه خمیردندان ها با طعم نعناع عرضه می شوند.

14. درمان مسائل تنفسیمنتول موجود در روغن نعناع، یاری می نماید تا دستگاه تنفسی تمیز گردد، چرا که روغن نعناع خاصیت خلط آوری دارد. در زمان سرماخوردگی، می توان این روغن را به قفسه سینه اعمال کرد، تا مشکل تنفسی و سرفه خیلی زود تسکین یابد.

15. درمان سندروم روده تحریک پذیریکی از خواص روغن نعناع، این است که می تواند ماهیچه های روده و دستگاه گوارش را آرام کند. آرام بخشی که بدون نسخه می توانید آن را تهیه کنید. دکتر ادزارد ارنست، در یک مطالعه نشان داده است که روغن نعناع یک درمان مفید برای سندروم روده تحریک پذیر است که سالانه میلیون ها نفر تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

16. درمان نفخاین روغن به طور گسترده ای برای یاری به نفخ نوزادان و بزرگسالان، بدون هیچگونه عوارض جانبی به کار می رود.

17. جلوگیری از سندروم تخمدان پلی کیستیکروغن نعناع، به ایجاد تعادل در هورمون ها یاری می نماید و در نتیجه می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین ببرد.

18. بهبود گوارشروغن نعنا یک ماده بادشکن است که در نتیجه یاری می نماید باد اضافه معده از بین برود. بعلاوه برای کسانی که به کم اشتهایی مبتلا هستند و برای درمان مسائل ناشی از نفخ، درد شکم، حالت تهوع و ناراحتی معده بسیار مفید است. تحقیقات اولیه ثابت نموده است که ترکیب روغن زیره با روغن نعناع می تواند برای سوزش سر دل مفید باشد.

19. کاهش استرسمانند بسیاری از اسانس های دیگر، یکی از خواص روغن نعناع کاهش استرس، افسردگی و خستگی فکری است. این روغن ماهیت شاداب کننده دارد و برای مقابله با اضطراب و بی حوصلگی موثر است. علاوه بر این، روغن نعناع، فعالیت فکری را تحریک و فکر را آرام نموده و قدرت شناخت را افزایش می دهد.

20. کاهش اسپاسمروغن نعناع، برای گاستروسکوپی، کولونوسکوبی و در حین انجام باریم انما دوبل کانترست، یک عنصر بسیار مفید است. این روغن در طول این آزمایشات از اسپاسم و در نتیجه درد جلوگیری می نماید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2003

به "بسیاری از فواید روغن نعناع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از فواید روغن نعناع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید