ایجاد شورای رهبری ریاست جمهوری مشروعیت جعلی متجاوزان را ازبین برد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از المیادین، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن امروز پنجشنبه به کناره گیری عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری سابق یمن از قدرت واکنش نشان داد.

ایجاد شورای رهبری ریاست جمهوری مشروعیت جعلی متجاوزان را ازبین برد

بر اساس این گزارش، عضو دفتر سیاسی أنصارالله گفت: رشاد العلیمی به عنوان رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری انتخاب شده است و دلیل این انتخاب نیز سرسپردگی او به ایالات متحده آمریکا است.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که ما هیچ مشارکتی در تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری نداشته ایم. ایجاد این شورا در واقع مشروعیت جعلی متجاوزان را بین بُرد. مقاومت مردم یمن، طرف مقابل را وادار به برداشتن این گام نامشروع [ایجاد شورای رهبری ریاست جمهوری] ساخت.

پیشتر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری اطلاع داد. عبد ربه منصور هادی با کناره گیری از قدرت تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری محول نموده است.

رشاد محمد العلیمی ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت. در همین حال، گفته می گردد که رئیس جمهور مستعفی یمن علی محسن الأحمر معاون خود را از سِمتش برکنار نموده است.

شورای رهبری ریاست جمهوری مسئولیت اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی و فراری یمن را برعهده خواهد داشت. طبق اعلام بعضی منابع، شورای رهبری ریاست جمهوری 8 عضو دارد و سلطان علی العراده، طارق محمد صالح، عبدالرحمن ابو زرعه، عبدالله العلیمی باوزیر، عثمان مجلی و عیدروس الزبیدی از اعضای این شورا هستند. این درحالی است که پیشتر بعضی گزارش ها از برکناری عبد ربه منصور هادی از قدرت به وسیله عربستان سعودی حکایت داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2196

به "ایجاد شورای رهبری ریاست جمهوری مشروعیت جعلی متجاوزان را ازبین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شورای رهبری ریاست جمهوری مشروعیت جعلی متجاوزان را ازبین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید