انتقاد ترامپ از سیاست دولت بایدن در قبال چین

به گزارش کد الکترونیک، رئیس جمهور سابق آمریکا از سیاست دولت کنونی این کشور در قبال چین و تحقیقات منشأ کرونا انتقاد کرده است.

انتقاد ترامپ از سیاست دولت بایدن در قبال چین

به گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، در اظهارات خود در کنوانسیون استانِ جمهوری خواه کارولینای شمالی، از دولت کنونی آمریکا و رویکرد آن در قبال چین انتقاد کرده است.

نیویورک پست با اشاره به بخشی از سخنان ترامپ اعلام نمود: او از سیاست جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا، در قبال تحقیقات درباره منشأ ویروس کرونا انتقاد کرده است.

ترامپ در بخشی از سخنان خود گفت: دولت فعلی به قدری فاسد و ترسو است که به جای ادامه تحقیقات از چین، به محض روی کار آمدن، پژوهش درباره منشأ ویروس کووید-19 از این کشور را متوقف کرد.

این مقام پیشین آمریکا همچنین بار دیگر به ارتباط خانواده بایدن و چین هم اشاره کرده و گفت: نباید فراموش کنیم بایدن و خانواده اش میلیون ها دلار از چین گرفتند، بایدن به آمریکایی ها درباره چین دروغ گفت. خاطرتان باشد هانتر بایدن تنها 1.5 میلیارد دلار برای مدیریت اوضاع و تنش از چین گرفته است.

ویروس کووید-19 اولین بار اواخر سال 2019 در ووهان چین گزارش شد. پس از آن مناقشات بسیاری میان آمریکا و چین بر سر منشأ اصلی کرونا بوجود آمد. در آن زمان دونالد ترامپ از الفاظی مانند ویروس چینی، آنفلوانزای چینی و کونگ فلو برای این ویروس استفاده کرده و به چینی ها توهین می کرد.

اکنون ترامپ در حالی به انتقاد از بایدن پرداخته که ماه گذشته جو بایدن با انتشار بیانیه ای خواستار یافتن منشأ شیوع جهانی ویروس کرونا در یک بازه زمانی 3 ماهه شد.

بایدن در بیانیه خود از جامعه اطلاعاتی آمریکا خواست تا تلاش های خود را مضاعف کرده و تا 90 روز آینده گزارش خود درباره منشأ شیوع ویروس کووید-19 را به او ارائه دهند.

او پیش تر از آن هم اعلام کرده بود جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره منشأ کرونا اختلاف نظر دارد و مناقشاتی میانشان مطرح است که به دودستگی جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره این مسئله منجر شده است.

همچنین در آن زمان دو مقام کنگره آمریکا اعلام نمودند: کمیته اطلاعات در سنای آمریکا و مجلس نمایندگان این کشور در حال اجرای تحقیقات خود درباره منشأ ویروس کووید-19 و نحوه پاسخگویی دولت آمریکا به بحران ناشی از آن هستند.

این در حالی است که در ماه مارس 2021 گروه تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت در سفری به چین گزارشی منتشر و اعلام نمود احتمال آنکه ویروس کووید-19 از آزمایشگاهی در ووهان چین به بیرون درز کرده باشد بسیار ناچیز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1911

به "انتقاد ترامپ از سیاست دولت بایدن در قبال چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ترامپ از سیاست دولت بایدن در قبال چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید