افزایش 10 درصدی ثبت نام داوطلبین انتخابات شورای شهر در خوزستان

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/خوزستان رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: سال جاری در دوره ششم انتخابات شوراهای شهر نسبت به دوره پنجم، 10 درصد افزایش ثبت نام را در میان داوطلبان داشته ایم که قابل توجه است.

افزایش 10 درصدی ثبت نام داوطلبین انتخابات شورای شهر در خوزستان

رضا نجاتی امروز(22 فروردین) در جمع کد الکترونیک اظهار کرد: برابر برنامه زمانبندی که از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور به استان ابلاغ شد، خوشبختانه همه هماهنگی ها و تمهیدات لازم اندیشیده شد و کار ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر در استان خوزستان انجام شد. آمار ثبت نام شدگان نهایی 4 هزار 457 نفر است که از این تعداد 411 نفر خانم هستند که آمار قابل توجهی بود.

به گزارش کد الکترونیک، وی اضافه نمود: در دوره ششم نسبت به دوره پنجم، 10 درصد افزایش ثبت نام داشتیم که خود قابل توجه است. 28 شهرستان و 68 بخش داریم و شهرهایی که در آن ها انتخابات برگزار می گردد، 87 شهر هستند.

وی در مورد ثبت نام در انتخابات شورای روستا نیز گفت: ثبت نام در شوراهای روستا تا امشب ادامه خواهد داشت. 2 هزار و 350 روستا داریم و انتخابات شورای روستا در آن ها برگزار می گردد. تاکون نیز حدود 11 هزار نفر در روستاها ثبت نام نموده اند. تمام هماهنگی ها و برنامه ریزی ها در رابطه با ثبت نام در شوراهای روستا و چه در شوراهای شهر انجام شد و نسبت به دوره های گذشته افزایش آمار ثبت نام را در شوراهای شهر داشتیم و با توجه به نحوه پیش رفتن ثبت نام در شورای روستا یقینا ثبت نام در این دوره نیز نسبت به دوره پنجم بیشتر خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان این که همه اقدامات ما برابر تصمیمات ستاد ملی کرونا است، ادامه داد: تا 28 خرداد زمان قابل توجهی باقی مانده است اما تمام مسائلی که ضروری است برای مقابله با این بیماری در رابطه با حضور مردم در شعب دیده شده است. پیشنهاد دادیم که شعب اخذ رای را افزایش دهیم و شعبی که در سال های گذشته، رای بیشتر داشته اند را افزایش دهیم. هر صندوقی بیش از هزار رای نمی توانند کسب کند، بنابراین افزایش شعب را در برنامه داریم.

وی اضافه نمود: تمام شعب را با هماهنگی و همراهی حوزه بهداشت و درمان ضدعفونی خواهیم کرد. همچنین فاصله اجتماعی رعایت خواهد شد و اثر انگشت نیز از فرآیند انتخابات حذف شد.

نجاتی در مورد مشارکت مردم، گفت: خوشبختانه مردم خوزستان در همه دوره ها خوش درخشیدند و سال جاری نیز دو انتخابات مهم پیش رو داریم؛ انتخابات ریاست جمهوری که بازتاب بین المللی خواهد داشت و دیگری انتخابات محلی است که سرنوشت شهرها و روستاها را در راستای کارهای خدماتی و عمرانی به آن بستگی دارد.

وی در خاتمه اعلام کرد: اطمینان داریم با توجه به افزایش ثبت نام شدگان در بین داوطلبان، مشارکت مردم خوزستان نیز این بار زبانزد خواهد بود. منتظر این هستیم که در انتخابات سالم، پرشور و قانونمند، مشارکت حداکثری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1732

به "افزایش 10 درصدی ثبت نام داوطلبین انتخابات شورای شهر در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10 درصدی ثبت نام داوطلبین انتخابات شورای شهر در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید